{ 'anonymize_ip': true }

maandag 14 maart 2016

Onderweg naar Hoorn

Onderweg naar Hoorn


Afgelopen vrijdag had echtgenoot een afspraak in Hoorn. "Leuk! Ik ga mee", zei ik en ik zocht een haakwerkje op voor onderweg :-)
Ik koos voor het granny-project voor die hele grote deken, zie ook deze blog. Een granny kan ik haken, zonder er de hele tijd naar te kijken. Tijdens de heenreis haakte ik al twee granny's"


Vooraf had ik even gekeken of er wel een handwerkwinkel was in Hoorn, daar wilde ik zeker even langs natuurlijk! Die is er, op de Grote Noord.

Schouten Handwerken Hoorn
Een ware snoepwinkel en de verleidingen lagen al buiten! Een mooie winkel, met veel keuze, prachtige garens en schitterende kleuren! Even een paar foto's van een klein deel van het assortiment om een idee te geven:







Ik liet me verleiden door wat gunstig geprijsde wolletjes, ik kocht deze vier super zachte bolletjes Lana Grossa Silkhair in prachtig paars:


en deze streng Drops Lace:


Ook dit patronenboekje nam ik mee:


Ik weet nog niet precies wat ik ervan ga maken, maar 't komt vast ooit weer eens langs op de blog! En over blogs gesproken, deze winkel heeft ook een blog Will's wools. Ook leuk om te zien en te lezen, mooie garens én patroonideeën.

Verder vond ik Hoorn ook een erg leuke stad met leuke winkelstraten. Ik heb nog heel wat winkels bekeken en hier en daar wat gekocht. Echtgenoot en ik hebben heerlijk geluncht (in de Vier jaargetijden) en we hebben onze weekendboodschappen gedaan. Op de terugreis haakte ik weer verder aan het granny-project en nu heb ik al zes granny's klaar:


Donderdag is er weer een "Haak-maar-aan"-middag in de bibliotheek in Sneek, van 14.30 - 16.00 uur. Ik ga er weer heen!

En vanavond... is het handwerkavond! Daar heb ik ook zin in, ik ga nog even wat lekkers bakken! 
De ideetjes voor vanavond laat ik deze week nog zien.



Wil je meer weten over de handwerkavond en misschien zelfs een keertje aanhaken? Kijk dan even hier



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blogpost! Nog bedankt voor je bezoek en aankopen en tot ziens! Groetjes, Wilbert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee wat leuk....Nou ik heb HEM nog nooit in reallife gezien maar ben zeker van plan om ook een keertje naar Hoorn te rijden. Leuke bolletjes heb je gescoord! En succes met je granny's
    Lieve Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, je was in mijn woonplaats :-) Volgende keer, even melden, dan kunnen we misschien een bakkie doen? ;-)
    Ik ben benieuwd waar je die mooie bolletjes in omtovert :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ai wat leuk mooi garen heb je weer in voorraad leuke granny's ik ga nog even verder kijken naar de links

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er uit als een heerlijk dagje! En nog lekker gescoord en gehaakt op de koop toe ;o) Nu nagenieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, je hebt het heel netjes gehouden met je aankopen in dat paradijsje...
    O ja, en vierkantjes ... door jou herinner ik me weer dat ik daar ook aan bezig was!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig dat je in Hoorn was, ook mijn woonplaats. Het is heel verleidelijk zo'n wolwinkel binnen handbereik maar dat had je al begrepen, las ik. Angelique is schuif aan bij jullie bakkie.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for sharing in my link up. You are welcome to share again NeXT week

    BeantwoordenVerwijderen