{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 10 maart 2016

Lentesprint en zaaienmaarT

Lentesprint en zaaienmaarT


Op Instagram zie ik er nog niet eens zoveel van en toch geloof ik dat er wel wat mensen meedoe met de uitdaging van Es, jullie weten het vast: #lentesprint en #zaaienmaarT. Ik las al wel bij Blauwruitje dat ook zij mee doet :-)
Ik ben op 1 maart wel direct begonnen, maar doe het wel een beetje op mijn manier. Ik had op een dag alles gezaaid voor die week en in het weekend neem ik er vrij van. Van het zaaien dan, hé. Ik moet wél opletten of er iets water nodig heeft natuurlijk!

Afgelopen maandag had ik de zaaidag van deze week en hoe leuk: deze week begon die ene supermarkt weer met de moestuintjes :-)
Ik kreeg er vier:



Boven, in mijn hobbykamer, is het op zich wat koeler, dus daar in de vensterbank is mijn kweekcentrum. En wat zag ik maandag?



De radijsjes ontkiemen! Over een lentesprint gesproken! De kiemen lijken wel wat op elkaar, dus denk ik dat het toch geen worteltjes zijn. In het midden moet tuinkers komen, maar daar zag ik nog niet zoveel van.

Dat was mijn maandag-bericht op Instagram en voor de andere vier dagen van deze week heb ik gezaaid:

- doperwt,
- watermeloen,
- augurk
- basilicum.



#lentesprint
#zaaienmaarT


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk en ook al de eerste resultaten :) Je krijgt bij het zien van al dat zaaien inderdaad al echt het lente gevoel :)
    Een hele fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier komt ook al van alles op zo leuk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is een leuk gezicht als er iets opkomt , succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk dat de bekende supermarkt het weer doet!!! Ik ben ook gek op zaaien en oogsten. En wat leuk dat er zo snel wat opkomt.Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om te doen. Ik was wat ongeduldig maar nu is er bij mij ook wat ontkiemd. Nota bene de tomatenzaadjes waarvan ik het niet verwachtte. Succes verder met je moestuin. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om al die zaadjes te verzorgen en uit te zien komen. De radijsjes hebben er duidelijk zin in.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo leuk als de eerste kopjes boven komen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Ik ben ook overstag ... Het is zo mooi om die kleine plantjes op te zien komen!

    BeantwoordenVerwijderen