{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 31 maart 2016

Het zaaien in maart

Het zaaien in maart


Vandaag is het de laatste dag in maart en de laatste dag van de challenge van Es. Zij zaaide elke dag van deze maand iets, een bloem, een kruid, iets van groente. En anderen deden mee, waaronder ik. Ik had deze maand steeds op donderdag een update (je vindt deze blogs onder het label lentesprint en zaaienmaarT) en vandaag de laatste.

Zo zagen dinsdag mijn zaailingen eruit:


De radijs en de tuinkers doen het heel erg goed! En ik zie ook al iets in het andijviepotje. Dit was van de week ervoor, dus heel snel ontkiemd!


Van de twee weken daarvoor is de doperwt duidelijk aan meer ruimte toe, verder is er alleen iets te zien bij de wortel en ik heb ontdekt dat er ook bij de augurk iets gebeurt.


De tomaten roepen ook om meer ruimte, net als op de foto hieronder de radijzen.


Ik ben dus aan het verplanten geweest. De radijzen heb ik al buiten geplant in m'n vierkante-meter-tuintje. In dat vak ook het kleine laurier-plantje, ik weet inmiddels zeker dat het dat is :-)


Het "moestuin-potje" tuinkers heb ik in een groter potje geplant en staat nu beneden in de vensterbank. Daar ga ik van eten.


De tomatenplantjes hebben meer ruimte gekregen. Ik moet zeggen dat ik dit nu wel gedoe vind: ze kunnen nog niet naar buiten en het is zeker dat ik het nog vaker zal moeten verplanten. Het zijn er ook heel veel, dat wordt vast niet allemaal wat... Maar goed, ik probeer het gewoon vol te houden en goed te doen.


De doperwt en de radijs van de moestuintjes zijn nu verhuisd naar het bakje waar die andere radijzen uit kwamen:


En dan wil ik nog graag even laten zien hoe de rabarber erbij staat:


Ik vind het er goed uit zien! Deze week dus niets nieuws gezaaid. Ik heb besloten om er even mee te wachten, zodat het straks in één keer buiten kan. 
Ik vond het super leuk om er al mee bezig te zijn en geweldig leuk om te zien wat Es elke dag plantte én waarin. En wat ze er dan bij vertelde. Dus wat mij betreft: volgend jaar weer!

#lentesprint
#zaaienmaarT


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, dat opgroeiende groen :) En met de voorbode van lekkers om van te smullen helemáál om vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leeuk om al die sprietjes bove de grond te zien komen. Nog niet helemaal duidelijk waar het naar toe gaat of wat het wordt. Het brengt de lente in huis.
    Als alles verder groot groeit, dan wordt het over een poosje een grote oogst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja volgend jaar weer, leuk!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om te zien hoe alles groeit!
    Enne ... ik moet er nog mee beginnen. Ik heb hier wat moestuintjes van Appie staan en morgen moet ik daar toch echt werk van maken, anders hoeft het niet meer....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar! Mijn geimproviseerde vensterbankje staat ook helemaal vol en ik heb ook al wat naar buiten verbannen. Het wordt een beetje vol hier. Ik heb niet alle dagen thuis wat gezaaid maar ook wat op mijn werk. Of alles tot een goed einde gaat groeien vraag ik mij af wat ik heb hier en daar toch last van overbevolking. Ach we zien wel. Wordt vervolgd. Succes nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor! Het staat zo gezellig al dat beginnend groen en zo leuk zodra er iets uit de grond begint te groeien. Ja volgend jaar doe ik mee.

    BeantwoordenVerwijderen