{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 9 maart 2016

Een twijfelgeval

Een twijfelgeval


Er is momenteel één project dat een twijfelgeval is geworden: de omslagdoek van het Unikat-achtige garen. Dit breiwerk ben ik gestart om wat te breien te hebben tijdens de tentoonstelling Breien in het Fries Museum. Ik schreef er hier al over.

Het twijfelen komt door het patroon dat niet helemaal klopt. Ik heb het uit het boek "Trendy accessoires, haken en breien voor vaardige handen" van Jaroslava Dovcová. Het kan deels door het vertalen komen, dat volgens mij niet altijd door iemand gedaan wordt die echt kan haken en breien. 
Verder staat er dat je op een gegeven moment 317 steken hebt en ik had er 319. Heel goed gekeken waar ik iets fout had gedaan, maar even later blijkt er ook in het patroon over 319 gesproken te worden. Typefout.
En dan blijkt het alsnog niet te kloppen. Toen heb ik zelf aanpassingen gemaakt, maar daar twijfel ik nu over.

In het patroon wordt gestopt met de gaatjesrij in het midden als er met het kantpatroon gestart wordt. Ik ben daar mee doorgegaan en heb er wel een mindering bij gezet om het juiste stekenaantal te houden.


Dat wordt dan straks weer een heel gepuzzel natuurlijk.... En ook over de zijkanten heb ik een twijfel. Ik had net zo goed 2 naalden eerder kunnen beginnen, met 6 steken minder. Dan zou het al veel beter uitkomen. Een twijfelgeval. Hoewel...., ik denk dat ik het al weet....


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



7 opmerkingen:

  1. Toch ben je al mooi opgeschoten! Maar dat twijfelen aan je breiwerk of patroon, dat ken ik ook wel ;-). Al breiend bedenk je vaak zelf al een oplossing. Het ziet er al wel leuk uit.
    Succes verder. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jou omslag doek wel heel mooi worden! Maar wat jammer dat het patroon niet lekker mee werkt, Dat is voor mij meestal ook de reden dat ik zulk kopwerk niet meer brei. Ik wil haken en breien voor de ontspanning dus kies ik voor safe. Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken want het is al een heel werk geweest en hij word echt prachtig.Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh het is altijd 'balen' wanneer een patroon niet klopt hé. En ik herken zo dat je dan het patroon gaat aanpassen maar dat het daarna toch nog niet wordt zoals je zou willen... en maar twijfelen.
    Je schrijft dat je eigenlijk niet meer twijfelt maar het al weet.....'dat klinkt naar uithalen??? Ik hoop het niet, zonde van je werk, maar misschien heb je een andere goede oplossing?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haal 'm niet helemaal uit, hoor! Dat vind ik zelf ook zonde, maar ik denk wel dat ik 'm een stukje uithaal.

      Verwijderen
  4. altijd iets met die vertalingen, ik maak de vertaling liever zelf, een klus maar wel beter. hopelijk lukt het, ook ik heb mijn patroon vergroot van de unikatsjaal die ik gemaakt heb en de sierrand groter en langer gemaakt, maar het moet wel kloppen met je stekenaantal. ik duim (want met mijn pink gaat nu niet (haha)
    rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk weet jij het al....zo handig als je bent! :-)))
    Maar ik wens je toch even sterkte, want het is zo vervelend als een patroon niet klopt, zeker als je al zover bent.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha wie twijfelt er nou eens niet over zijn brei of haak werk ik herken het wel maar ik hoop dat je de oplossing al hebt uithalen zou zonde zijn hij wordt heel mooi zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen