{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 8 maart 2016

Dinsdag - poppendag Garfield haat dinsdag

Dinsdag - poppendag Garfield haat dinsdag


Het was ongeveer een jaar geleden dat ik ermee begon, ik begon toen kort voor de verjaardag van onze zoon, hier schreef ik er voor het eerst over. Een hele tijd heb ik er ook helemaal niks aan gedaan, maar een tijdje terug bedacht ik dat ik de eerstvolgende verjaardag wel als streefdatum kon houden en dus werd het een 15-minuten-project. Ook dat lukte niet helemaal. 
Ik had de onderdelen al klaar, maar het patroon (in het Spaans) voorzag niet in duidelijke instructies voor het in elkaar zetten. Ik moest het dus van de foto's hebben.

Eerst de kop en het lijf maar eens aan elkaar gezet.


Toen de "ojos" erop. Ik had er twee gehaakt, maar bleek aan één genoeg te hebben :-)
Ook de bigotes en de nariz zitten er al op.


En met de "orejas" erbij lijkt het al wat:


De poten (pata) en de staart (cola) maken het een complete kat. Maar om Garfield te worden moet er nog wat vilt geknipt worden. In het patroon stond plakken, maar ik heb het vast gezet met naald en draad:


Nu op de foto's vind ik dat ik het zwart in de ogen iets te groot heb, maar ik vond het live helemaal leuk.


Wat foto's van alle kanten, van bovenaf en de zijkanten, om alles goed te laten zien.


Op zich viel het me nog mee, het in elkaar zetten, al heb ik de eerste poot drie keer opnieuw gedaan.... Eerst te hoog, toen te laag....


Garfield was uiteindelijk nog net voor de voorjaarsvakantie af. Ik bedacht op tijd dat zoon die hele week thuis zou zijn :-)



Afgelopen zaterdag was zoon jarig, 16 jaar. En natuurlijk speelt hij niet meer met knuffels! Maar Garfield is wel heel leuk, zo'n luie mopperkat :-)


Garfield mag een hekel hebben aan dinsdagen, ik vind het altijd leuk, want dan is het poppendag en ik ga snel kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
- Nienke,
- Petra,
Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. oooh wat is Garfield mooi geworden!! Ik ben weer actief voor Poppendag, loop hopeloos achter met lezen van de Poppendag blogs van jullie, af en toe lees ik ook via Bloglovin. Maar gaat wel weer goedkomen. Heb er helemaal zin in! groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Garfield is prachtig geworden Akkelien!

    En ik wil me ook heel graag aanmelden voor de poppendag! Heb m'n eerste blog net geplaatst en wil heel graag tips en ideeën van wat meer ervarende poppenmaaksters!

    Fijne dag!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Garfield is natuurlijk een echte bink en een stoere kat!
    Maar ook een groot stuk eigenwijs ...
    Ik vind de film ook zo onwijs leuk.
    Enne ..., laat hem maar wennen aan de poppen hoor. Eens kijken of hij nog kan veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke gekke kat helemaal goed voor een stoere knul !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leukerd! mooi gemaakt hoor. Het in elkaar zetten van knuffels vind ik altijd een flinke klus, maar het is je goed gelukt
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love Garfield, thank you for sharing at my link up you are welcome to share again NeXT week.

    BeantwoordenVerwijderen