{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 maart 2016

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (2)

Dinsdag - poppendag Fleur van Maria (2)


Het is al een tijdje geleden dat ik wat liet zien van Fleur. Ik had eerst een andere titel, maar zag dat de vorige blog over Fleur "Fleur van Maria (1)" heette en dan is dit een logischer titel. De titel die ik nu bedacht had was "Fleur wordt een 15-minuten-project". Want zo is het wel op dit moment. Die 15 minuten van Margaret zorgen er voor dat je toch steeds weer iets verder komt. Je hebt wel eens van die projecten die leuk zijn in het begin, maar waar een deel bij is waar je tegenaan "hikt". Dat heb ik zelf ook altijd gehad bij het hoofd van de poppen en dat is waar Maria mee bezig is. Ik krijg iedere dinsdag bericht van haar en dan stuurt ze ook wat foto's. Ze breit niet elke dag 15 minuten aan Fleur, maar toch zeker vier keer per week.



Op de volgende foto zie je een stukje van het sponsje dat als versteviging in de nek dient. Nu zijn de oksels ook dicht!


De openingen van de ogen zitten er ook al in:


Een detailfoto:



Fleur krijgt olijfgroene ogen. Zelf heb ik mijn laatste poppen gemaasde ogen gegeven, Maria doet het nog steeds volgens het boek "Poppen breien met Arne & Carlos". 



Volgende week meer over Fleur!
En nu ga ik snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
- Nienke,
Petra,
Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Fleur groeit al aardig en ze ziet er nu al leuk uit, ik vind die ogen ook het lastigste van de hele pop....het bepaald zo het hele koppie . Fijn dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 15 minuten regel vergeet ik de laatste tijd weer wat! Dom dom dom! Het is echt een geweldige manier om de UFO's weg te werken!
    Voor Fleur werkt het ook goed zo te zien; ze begint er al echt poppig uit te zien :-).
    Fijne dag verder!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om een sponsje in de nek te stoppen! Kunnen jullie na 15 minuten echt stoppen???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maria schiet al lekker op, leuk dat ze jou steeds foto's stuurt, zo kunnen wij ook meegenieten :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het schiet al op met Fleur en tja ogen die bepalen toch het hele gezicht van de pop !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, als ik dit zie krijg ik zin om ook weer een pop te breien... En wat leuk, je breit het shirtje meteen als body. En de benen zijn ook al 'bedekt'. Nou, het komt vast goed met Fleur hoor... En anders gaan we gewoon aan je vragen of het vordert met Fleur...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is handig hé, de poppen zijn gelijk al van ondergoed voorzien! Goed idee van Arne & Carlos :-)

      Verwijderen
  7. Ik vind dit erg knap hoor,breien met al die pennen! Ze ziet er al prachtig uit!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik blijf ze erg leuk vinden die anne en carlos poppen. Het breien op vier naalden houdt me tegen, misschien ga ik het toch ooit nog eens proberen.
    Fleur wordt al erg leuk in ieder geval
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you for sharing in my link up, you are welcome to share again NeXT week.

    BeantwoordenVerwijderen