{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 29 maart 2016

Dinsdag - poppendag De buren

Dinsdag - poppendag De buren


Kletterdekletter.... BOEM! 

"Wat is dit hier? Wat gebeurt hier allemaal?"


"Niks aan de hand, komt allemaal goed, geen paniek!"




"Weet je, dat moet naar buiten, ik breng jullie wel even naar de tuin."


"Ja, goed zo, daar moet het in. Wel voorzichtig, hoor! Ik zal het ondertussen even uitleggen aan de bloglezers."

Onze lieve buren zijn verhuisd en dat vinden wij een beetje jammer. Gelukkig blijven ze wel in de buurt, het is misschien 500 meter verderop. Maar ja, het is toch anders. Ik kocht plantjes voor hen, vergeet-me-nietjes. Dat vond ik wel toepasselijk :-) En toen ik kort geleden Buurman & Buurman zag bij Joke, bedacht ik dat het heel leuk zou zijn om die voor m'n buurjongetjes te haken!


Het patroon is erg leuk bedacht, qua opbouw en zo. Je begint bij de schoenen en haakt dan door tot aan de nek. Dan begin je bij het petje en haakt daar het hoofd direct aan. Dan nog wat losse dingen, de kraag, de oren en de armen en dan nog even in elkaar zetten en het gezicht erop maken.
Ik heb iets andere kleuren gebruikt, een stonewashed voor de spijkerbroeken en huidkleur voor de hoofden en handen. 

"O, dat hebben jullie best handig gedaan! Ja, dat slingertje hangt prima zo!" (Meer over dat slingertje kun je vandaag lezen in mijn Friese blog).


"Weet je, ik doe er nog wat paaschocola bij, dan kunnen Jesper en Emil vast zoeken in dit minituintje! De vorige twee jaren kwamen ze bij ons in de tuin zoeken, maar nu hebben ze zelf een hele grote tuin. 
En ik heb nog een goed idee, Buurman & Buurman: jullie verhuizen mooi mee! Er is daar voorlopig nog genoeg te klussen, dan kunnen jullie mooi helpen!"

"A je to!"


Zo, dan ga ik nu eens kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
Nienke,
Petra,
Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk!!! En wat een ontzettend leuk idee om ze op deze manier cadeau te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuk cadeau voor je buurtjes!! De buurmannetjes zijn echt perfect!! Superleuk zo met dat slingertje er bij!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk zijn die twee!!!!! en heb je ook een fries blog mmm... daar ga ik eens kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keileuk, je buren zullen wel ontzettend blij zijn met dit cadeau en dat kunnen ze nog lang koesteren met buurman en buurman erbij die vast een handje zullen toesteken nu. Even piepen op je friese blog nu!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gaan jullie ook missen. Gelukkig blijven we in de buurt en het leuke bloembakje met buurman en buurman en chocolade voor de kinderen is erg gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk origineel afscheidskado! De buurmannen zijn geweldig, erg leuk gemaakt. Gelukkig blijven je buren in de buurt, maar wat je zegt: het is toch anders
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief cadeau. Het blijven grappige mannetjes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk bedacht van je, ik zag ook de foto's op FB en Instagram :-) Hebben de buurtjes straks toch nog spijt van hun verhuizing ;-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat heb je dat leuk gedaan!
    Ja, en zo heb je allerlei soorten buren. Ik zou er heel wat voor hebben gegeven als mijn buren gingen verhuizen. Maar dat doen ze niet en daarom gaan we zelf maar...
    Ik ben benieuwd hoe je buren reageerden op het originele cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vonden het heel leuk! Buurvrouw Ietje heeft zelfs nog een reactie op deze blog geplaatst :-)

      Verwijderen
  10. Oh, wat zijn ze gaaf geworden! Ik heb Mat af, maar had nog geen zin in het gedonder dat ongetwijfeld begint als ze met z'n tweeën zijn :-D Je hebt er een heel leuke fotoserie van gemaakt! Ik vind dat stel zo grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jij ging het patroon ook proberen, hé! Het is een mooi stel zo samen :-)

      Verwijderen
  11. Oh wat zijn ze leuk, dl herkende ze ook gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maakt eigen creativiteit een cadeau toch altijd weer extra bijzonder. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank you for sharing at my link up last week,
    a New party is now open

    BeantwoordenVerwijderen