{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 9 februari 2016

Dinsdag - poppendag Vraag van Tibbe

Dinsdag - poppendag Vraag van Tibbe


Terwijl ik afwisselend aan m'n verschillende projecten zat te haken en/of te breien, zag ik ineens Tibbe in m'n handwerktrolley:


"Hé, Tibbe! Wat doe jij daar?", vroeg ik. Hij wilde eerst niks zeggen, maar vroeg toen wat dat werd, dat gele driehoekige lapje. 
En ik vertelde over de laatste handwerkavond, 18 januari was dat. Toen wilde Maud graag een omslagdoek haken en we vonden in een tijdschrift dat ik mee had een leuk patroon, in granny-style. Ik ging samen met Maud haken en dit is zo'n lekker patroon, dat je heerlijk door kunt haken. (Dit vertelde ik gisteren ook al, met nog veel meer over de handwerkavond, hier is de link naar die blog).


En ik dacht toen dat het misschien wel een omslagdoek kon worden voor Alies of Pippi. Inmiddels heb ik al gezien dat Maud haar doek af heeft, die is heel mooi geworden én groot en ze ging direct door met een tweede! Maar die van mij is niks groter geworden...

Tibbe keek ook wat beteuterd. 

Tibbe is gehaakt door Haakjuffie

Ik vroeg wat er aan de hand was en na enig aandringen vertelde Tibbe dat hij het wel eens koud heeft in deze tijd van het jaar. Hij is wel blij met die muts, hoor, maar dat is alleen voor je hoofd en voor buiten. Eigenlijk zou hij best graag een trui willen, of een vest of zo...  En een omslagdoek leek hem maar niks en hij snapte ook niet dat ik met geel aan het haken was, want hij had al gehoord van Pippi en Alies dat ik geel helemaal niet een mooie kleur vind. Behalve dan voor narcissen en zonnebloemen. En hij zou blauw of groen ook veel mooier vinden. Als dat kon tenminste... Toen was hij stil en keek me aan.

Nou ja, als zo'n lieverd je dat allemaal verteld, dan kun je maar één ding doen: aan de slag dus!

Een mouw


en nog een mouw


en het "lijf" van het vest, want dat gaat het worden.


Ik gebruik min of meer het patroon uit het boek van Arne en Carlos. Wat minder steken en wat minder lang allemaal. Ik ben wat aan het experimenteren met de maat. Ik heb het al weer een keer uitgehaald, omdat ik bedacht dat er nog knoopsgaten in moesten. Maar ik ga er voor zorgen dat Tibbe heel snel een lekker warm vest heeft!

En omdat het bijna Valentijnsdag is, probeer ik deze week elke dat een harten-ideetje te plaatsen. Deze heb ik zelf niet geprobeerd, maar past wel heel goed op poppendag! Twee grappige harten-popjes, klik hier.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam.
Ria en
Rita


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Ach, die schat! Hij krijgt wel een heel mooi vestje zo te zien, maar dat verdient het lieve kereltje ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan Tibbe heel goed begrijpen, met dat stormweer de laatste dagen kan hij een vest best gebruiken denk ik en jij maakt er weer een prachtig stukje breiwerk van zo te zien. Hij is dan ook een lieverdje eerste klas. En die omslagdoeken kunnen nog wel even wachten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat een knapperd! Met die koude wind kan hij wel zo'n heerlijk warm vestje gebruiken! Leuk hoor!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat wordt een mooi vestje Akkelien daar zal hij blij mee zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om Tibbe weer eens te zien. Met zijn t-shirtje is het wel wat koud. Goed dat hij jouw heeft gevraagd om een warm vestje. Dat vrolijk hem vast weer op.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief van je, Tibbe zal vast heel blij zijn met zijn vest en wat ik tot nu toe gezien heb, het wordt een heel mooi vest in ook mijn lievelingskleuren. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé wat leuk om Tibbe weer te zien!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedzo!! Altijd ben je voor anderen bezig, vergeet je je eigen koulijdertje thuis ;-). Net als de kinderen van de schoenmaker die altijd kapotte schoenen hadden.
    Maar nu krijgt Tibbe toch wel een heel prachtig vestje!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverd is die Tibbe toch... Zo'n verzoek kun je niet weigeren. Wat krijgt hij een mooi vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah die lieve Tibbe, het vestje wordt al mooi. Staat hem vast een heel stuk beter dan een gele omslagdoek. En hij wil er vast ook graag bijpassende slofjes, sjaal, muts, wantjes en een broekje bij ;)

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen