{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 januari 2016

Van schaatsen en andere projecten

Van schaatsen en andere projecten


De slinger die ik in opdracht haakte is klaar en verzonden. Het was eigenlijk net op tijd, want de slinger blijkt eerder nodig dan eerst gedacht was. Als 't goed is, kan ik 'm binnenkort laten zien. Tussendoor deed ik af en toen wel wat via de 15-minuten-regel en dat leverde dit op:


Het oog van de Minion. En volgens mij heb ik nu ongeveer alle onderdelen gehaakt, op het bandje dat achter die bril/lens moet. Het leek me wel handig om dat onderdeel nog even te bekijken als ik dat er op moet zetten. Ik haak met dikker garen, dus misschien moet de maat iets aangepast worden. 

Ik kreeg nog een haakopdracht, die hoop ik vandaag af te krijgen. Het heeft te maken met schaatsen en ik haakte eerst een schaats met wollige acryl:



Te grof, vond ik, dus haakte ik er ook een van katoen:


Dat is beter! Ik heb er al een "bont"-randje opgemaakt en heb inmiddels alle zes schaatsjes die nodig zijn af:


Het patroon van de schaatsjes vind je hier.
Verder pak ik 's avonds af en toe mijn breiwerk met de soort van Unikat:


Dit breiwerk neem ik dinsdag weer mee! Dan gaan De Breimeisjes weer naar het Fries Museum! Hier lees je over de vorige keer dat wij daar als brei-willigers waren. En wil je wat meer zien van de tentoonstelling BREIEN!, dan moet je vanavond even kijken naar het programma "Landinwaarts", dat begint om 19.20 uur op NPO2. Ik zag gisteren een voorstukje en Dieuwertje Blok gaat met een groep breiende dames naar het museum!

Morgen ga ik weer schaatsen, altijd een happy momentje voor mij :-)
Mijn ouders waren vorig weekend met de klederdrachtgroep van het schoonrijden in Boedapest, Hongarije, op uitnodiging van de ambassade


Mijn ouders rijden als tweede paar van links, in het Friese kostuum.


Hier is een leuk you-tube-filmpje van dit avontuur:

https://www.youtube.com/watch?v=M6OFF4g3rwc

Mocht het niet lukken met deze link, kijk dan even op de facebookpagina van De Pronkriders, daar is het ook te zien!

Het is vrijdag en daarom wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


6 opmerkingen:

  1. Ik heb met plezier naar het youtube filmpje gekeken!Wat een geweldige hobby toch,dat schoonrijden!
    gr.frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb met plezier naar het youtube filmpje gekeken!Wat een geweldige hobby toch,dat schoonrijden!
    gr.frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig om zo met de 15-minuten-regel de Minion stap voor stap af te maken. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij klaar is.
    De schaatsjes met het bontje zien er schattig uit.
    Goed dat jullie als brei-willigers in het Fries Museum anderen weer enthousiast maken voor het breien. Met die mooie omslagdoek gaat dat zeker lukken.
    Hrt schoonrijden is echt bijzonder en zeker met die Friese kostuums aan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed (en druk) bezig, die Minion is vast binnenkort af. Die schaatsjes zien er leuk uit, de sjaal wordt prachtig! Veel plezier met schaatsen, je ouders hadden dat duidelijk in Budapest al :-) Gaaf dat ze daar uitgenodigd waren!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg dat je ouders dat doen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De minion is vast binnenkort helemaal af en die schaatsjes zijn keischattig! De unikatsjaal komt goed, altijd mooie kleurtjes weer met dit garen. Veel plezier met schaatsen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen