{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 januari 2016

Van koude voeten en warm breiwerk

Van koude voeten en warm breiwerk


Zoon heeft 's nachts last van koude voeten. Ik niet, maar dat heeft misschien te maken met een zekere leeftijd :-)
Zoon neemt dus graag een kruik mee naar bed en om de kruik zit een door mij gebreide kruikenzak. Toen ik zwanger was had ik twee kruikenzakken gebreie met wit/gele strepen die schuin liepen. Eentje kan ik niet meer vinden en de andere is kapot, ik liet de kruik van de trap vallen :-( De trap en de kruik waren gelukkig nog heel! 
Ik vond nog een door mij gebreide kruikenzak. Toen wilde ik kennelijk wan experimenteren met recht en averecht breien. Nu zag ik zoon er tape opplakken?!?!?! 


Op de rand van het "begin" van de toer blijken wat grotere openingen te zitten. Het hele geval is eigenlijk nogal lubberig en losjes. En daarom ben ik snel in mijn voorraad gaan kijken en koos twee kleuren blauwe katoen:


Ik ga met spoed een nieuwe breien! En dat wordt weer zo'n schuin gestreepte, want dat is gelijk ook wat dikker en steviger.
Hier is het begin, van woensdagavond. Ik heb 64 steken opgezet en eerst een kleine "boord" gemaakt met 2 recht, 2 averecht. In de vierde toer gaatjes geregeld om straks het koordje door te doen, daarna nog 3 toeren 2 recht, 2 averecht en de laatste 2 steken samen gebreid om op 63 steken uit te komen en nu brei ik dus 2 steken kobaltblauw, 2 steken azuurblauw:


Ik hoop ver te komen dit weekend, want er is sneeuw voorspeld!

Het is vrijdag vandaag, daarom wens ik jullie allemaal graag een heel fijn weekend toe! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Dat gaat er al leuk uitzien!!! Nu vraag ik me wel af of er een speciale reden is om dit met katoen te breien. Is dat prettiger voor een kruik dan wol? Gladder om in bed te leggen?? Één voordeel van wol zou kunnen zijn dat het ook bij een koude kruik nog warm aanvoelt.
    Zomaar een vraag die bij mij op kwam hoor :-))). Ben wel benieuwd trouwens ;)).
    Groetjes en fijn weekend, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik altijd in huis heb is katoen en acryl. Als je uit die twee moet kiezen voor een kruikenzak, dan snap je het wel, zeker? Ik denk n.a.v. je opmerking dat wol ook wel zou kunnen, maar dat weet ik niet. Van vroeger herinner ik me ook dat de kruiken in een katoenen zak zaten. Katoen is in ieder geval sterk en het beschermt ook tegen de te hete kruik.

      Verwijderen
    2. Ja, helemaal me eens. Vooral dat het sterk is voor een zware kruik ook beter!!! Goed argument ;)).
      Mocht ik er een willen maken dan wordt het dus ook katoen :-D!!

      Verwijderen
  2. Dat wordt een mooi en nuttig breiwerk, Veel breiplezier! En natuurlijk een fijn weeekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O heerlijk, tape op een stuk breiwerk! Dat is echt iets voor jongens.
    Leuk dat je die oude zak nog hebt, en je brei-ervaring lag toen ook iets anders:). Maar wat je nu maakt is toch bijna tè mooi voor een kruikenzak!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige kleurtjes en wat leuk als je zo schuin breit dat word weer een zakje voor jaren ,gaat niets boven eigen maak .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een blauwe kruikzak. Wat een goede keuze! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen