{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 22 januari 2016

Kleur in huis

Kleur in huis


De slinger die ik haak, die kan ik natuurlijk nog niet laten zien! Gelukkig heb ik nog wel wat voor de blog van vandaag :-)

Woensdag liet ik de cactussen zien die we maandag als haakidee meenamen voor de handwerkavond. Op de maandag zelf bedacht ik dat je natuurlijk ook met halve stokjes kunt haken. Dan gaat het nog sneller! Ik haakte toen "snel even" deze roze cactus:


Een bloem van "Zpagetti" er op, een heel simpele: begin met een magische ring, *5 lossen, 1 halve vaste om de magische ring*, herhaal van * tot * 5 x. Afhechten. Met het roze garen maakte ik nog een bloemenhart door een dikke knoop te maken. 


Het wordt al een hele set :-)


En toen keek ik nog eens rond buiten bij de oude bloempotten en zag...


... heel veel kleine potjes! Ik heb er toen snel een paar schoongemaakt, een klein cactusje gehaakt (weer met halve stokjes, want dat gaat sneller!) en alles meegenomen naar de handwerkavond!



Ook heel leuk, zo'n kleintje!


Deze haakte ik van katoen en het bloemetje bovenop ook. Voor deze kleine cactus haakte ik 15 lossen en daarop toeren van 14 halve stokjes. 



De bloemetjes had ik ook gehaakt voor aan de pakketjes met haakideeën en omdat ik ze zelf erg leuk vind, geef ik hier mijn versie van het bloemetje:

Begin met een magische ring.
*3 lossen, 3 halve stokjes in de tweede losse, 1 vaste in de volgende losse, 1 halve vaste in de magische ring.* Herhaal van * tot * vier keer, zodat je in totaal 5 blaadjes krijgt. 
Sluit het bloemetje met een halve vaste en sluit de magische ring.

Maak met een andere kleur een hartje door daar een flinke knoop in te leggen en de uiteinden door het midden van de bloem te steken.




Die draden haal je door de bovenkant van de cactus en zet  je goed vast aan de binnenkant. Ik knoopte het bloemetje met de uiteinden aan de patronen :-)

Tijdens de handwerkavond is Hedy begonnen met zo'n kleine cactus en ik heb haar een paar van die kleine potjes meegegeven. Een van haar dochters had haar toevallig net gevraagd of ze niet wat cactussen voor haar kon haken. Ik overweeg zelf ook nog een paar van die kleine cactussen te maken. Potjes genoeg, haha! 

Een persoonlijk "happy momentje", de eerste narcissen van 2016!


Het is vrijdag en daarom wil ik jullie heel graag een fijn weekend wensen! 
Denk aan de happy momentjes!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. leuk daar kan je je mee uitleven en ik heb ook de eerste narcissen op de vaas staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuke die cactussen! Staat ook zo gezellig bij elkaar! Mooi he die voorjaarsbloemen, ben er zelf ook gek op ;)
    Fijn weekend alvast,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om vrolijk gekleurde cactussen te haken. Dat brengt gelijk wat kleur in huis.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig dat kleintje, je hebt zoveel potjes nog zou er gewoon een hele rij maken... leuk!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en snel succes, je cactussen! En blij wordt je inderdaad van de eerste narcissen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke cactusjes en een snelklaarproject! Schattig zoals ze daar bij mekaar staan. Geniet van je narcissen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staan ze leuk in die kleine potjes. En die ene met het roomwitte toefje erop lijkt van bovenaf wel op een taartje!

    BeantwoordenVerwijderen