{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 januari 2016

In het museum

In het museum


Afgelopen dinsdag waren wij van De Breimeisjes in het Fries Museum. Lydia gaat binnenkort een blog schrijven over ons dagje uit, is het plan. Uiteraard vertel ik er al wel vast iets van.


We waren er nog maar net en toen was Maria er ook al! Maria (van de poppen) was helemaal uit Putten gekomen! Zij is dol op musea én op breien en wilde deze tentoonstelling graag bekijken. Ze heeft het nu gepland op de dag dat wij er ook waren :-)
Ze heeft gezellig een tijd bij ons zitten breien. Ik heb een bezoeker gevraagd een foto te nemen, die is helaas niet erg scherp, maar oké, voor het idee:


Het was echt super leuk! We hadden zulke leuke gesprekken met bezoekers en iedereen was ook enthousiast over de tentoonstelling. Er werden leuke en bijzondere verhalen verteld. Er waren ook vrouwen die bewust iets droegen dat zelf gebreid was, zoals dit gebreide jurkje en pakje:



De eerste dames die bij ons kwamen, hadden direct een vraag waarop wij geen antwoord hadden, namelijk wat een breiplank is. Dat wordt googlen en dat heb ik even gedaan, als je meer wilt weten, kijk dan even hier. De vraag kwam naar aanleiding van dit dubbeldikke op een breiplank gebreide vest:


Er kwam ook  nog een meisje van drie jaar langs en zij wilde wel leren vingerhaken. Dat is net wat voor Lydia.


Met het eindresultaat werd dit varken verder versierd (het is het gele deel).



De tijd vloog om! We kwamen haast niet aan een pauze toe! Wij hebben genoten en we vinden het dan ook heel leuk dat we nog een keer mogen: op 2 februari zijn wij weer "brei-willigers" en we verheugen ons daarop :-)

De tentoonstelling Breien! is in het Fries Museum in Leeuwarden. Hier kun je meer lezen over de tentoonstelling. Je kunt er nog tot en met 28 augustus naar toe.

En dan nog heel even over HAKEN: mocht je aan willen haken bij onze handwerkavond, aanstaande maandag (18 januari), kijk dan even hier en neem contact op!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Klinkt supergezellig ;) En leerzaam!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel gezellig en inspirerend uit!! Het lijkt me echt ontzettend leuk om zo'n dag daar te breien en de gesprekken met de verschillende bezoekers mee te maken. Ik heb de tentoonstelling nog niet bezocht, maar het staat met stip op mijn lijstje :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk en gezellig !!!! leuk dat Maria er ook was nou dat blogje van lydia moet je nog maar even linken t.z.t.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze gaat dat blogje op deze blog plaatsen! Dus je komt het vanzelf een keertje tegen :-)

      Verwijderen
  4. O, wat leuk zo! Geellig dat Maria er ook nog bij kwam zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik het zo lees was het volgens mij een hele leuke dag, ook voor de volgende keer veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, wat zitten jullie daar gezellig... Hebben we tenminste een ideetje...
    Nou, ik wacht op het verslag van Lydia!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was vast heel gezellig daar allemaal samenzitten met dezelfde interesses. Fijn dat het zo'n succes was en jullie nog een keer terug mogen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige dag hebben jullie gehad in het museum. Ik wil daar ook echt nog eens gaan kijken. En tja breiplank ik heb er ook nog nooit van gehoord. Je kan ook niet alles weten toch... Ben benieuwd naar het andere verslagje..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuke tentoonstelling. Ik wil er nog met mijn dochter naar toe. Zij woont in Leeuwarden, dus dat gaat vast nog wel lukken!
    Ik heb zelf twee breiplankjes in mijn bezit. Vroeger werden er vooral sjaals op gebreid, maar andere werkstukken kunnen er natuurlijk ook mee gemaakt worden.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Betsy, dat jij gewoon wél weet wat het zijn, breiplankjes.
      Ja, de tentoonstelling is gewoon een must, zeker als je dochter in Leeuwarden woont!

      Verwijderen
  10. Dat zag er superleuk uit :-). Ik vind het grappig dat jullie "breiwilligers" waren, leuke woordspeling! Ik had ook nog niet van een breiplank gehoord, zo zie je maar, een mens is nooit te oud om nog iets bij te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat woordgrapje is van het museum zelf, ik vond 't ook erg leuk gevonden :-)

      Verwijderen