{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 6 januari 2016

Heel veel ananassen

Heel veel ananassen


Vandaag zal ik het eindresultaat laten zien van de omslagdoek met ananassen die ik haakte voor m'n nichtje. Ik vertelde er al eerder over, o.a. hier.



Ik heb uiteindelijk vijf bollen op gehaakt aan de omslagdoek en had toen 13 ananassen op een rij. Daarna heb ik zelf nog wat toeren door gehaakt om er een goed einde aan te krijgen, dat stond niet in het patroon.


En van de zesde bol maakte ik franjes.


Op zondag 19 december was de omslagdoek klaar en op de twintigste kwam ze weer terug in Nederland, vol met prachtige verhalen :-)
Nog een paar foto's:




Wil je deze omslagdoek ook haken? Mijn nichtje zag 'm hier op de leuke blog van Creachick. Ik had ook veel aan het schema dat ik hier vond via de blog van Dinah.

Ik vond het leuk om deze omslagdoek te haken in de tijd dat ons nichtje op reis was, zo voelde ik met toch met haar verbonden, ondanks de afstand. Gisteren kwam ze bij me en had ze 'm om. Heerlijk, zei ze, lekker groot en ze ligt er ook lekker onder op de bank :-)

Nu moet ik binnenkort maar eens beginnen met het groter maken van de omslagdoek van haar moeder!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


12 opmerkingen:

  1. Wat is hij mooi geworden!!! En wat heerlijk dat ze er zo blij mee is! Ik moest wel even grinniken om die laatste toeren die je zelf had bedacht. Ik heb ook een ananassjaal gehaakt; de Alpine Shawl. Die hield ook gewoon na een patroonherhaling op. Daar heb ik dus ook een paar toeren extra op gehaakt ;-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk is de omslagdoek geworden en wat mooi garen heb je gebruikt! Verloop is erg mooi.

    Groetjes van,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nichtje daar ontzettend blij mee is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ovnd 10 ananassen al groot maar 13 is helemaal mega. Daar kan je inderdaad wel onder kruipen. Nou ja heerlijk toch z'n mooie grote sjaal om je lekker in te verstoppen. Ze zal er veel plezier van hebben...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat jij dikker garen had, Dinah, dit garen was toch vrij dun.

      Verwijderen
  6. Je nichtje zal wel blij geweest zijn met deze supermooie sjaal, lekker warm en fruitig ;-) met die ananassen erin. Mooi motief, ik haakte het ook al meerdere keren.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief cadeau en direct goed te gebruiken bij deze kou. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een beauty! En hij is inderdaad heel ruim, altijd fijn bij een omslagdoek. Maar wel veel werk! Ik kan me voorstellen dat je nichtje er heel blij mee is. Je zal ook maar zo'n tante hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is prachtig! Mooi gemaakt.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen