{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 januari 2016

Dinsdag - poppendag, Fleur van Maria (1)

Dinsdag - poppendag, Fleur van Maria (1)


Het is dinsdag en dan is het poppendag bij mij op de blog.
Ik heb het even nagekeken, de allereerste poppendag bij mij was op 12 februari 2013, hier is de link. Al bijna drie jaar! Het begon omdat Wieke toen op haar blog vaak op dinsdag een Arne&Carlos-dag had. Blogvriendin Daniëlle maakte ook veel van die poppen en wij hadden wat mailcontact en bedachten dat we ook op dinsdag poppen op de blog zouden zetten, mét links naar elkaar. (Jammer genoeg is Daniëlle inmiddels met haar blog gestopt.) Al heel snel kwam Rita erbij en Rita vindt poppendag de leukste dag van de week :-)

Het rijtje werd langer, soms weer wat korter en nu is het weer een aardig rijtje. Gezellig! 
Wat ik ook leuk vind, is dat ik wel eens via mail een berichtje van iemand krijg die wel poppen maakt, maar geen blog heeft. En dan mag ik het laten zien! Dat is bijvoorbeeld zo met Maria. Maria heeft al een eigen label op deze blog: poppen van Maria.
En ze is met een nieuwe pop begonnen, Fleur.


Fleur krijgt een paarse maillot. Deze kleur kreeg Maria een tijd terug van haar schoondochter.


Maria is gaan rekenen, want ze wil een stipjeshemd maken, en ze wil dat het mooi uitkomt. Ze vond lila garen, al heel oud, maar 't combineert prachtig met het paars.


Net kleine hartjes, vond haar schoondochter, en dat klopt ook wel. Ik heb wel eens een pop gebreid die echt een hartjeshemd kreeg, dat was Katrein. Deze "stipjes" hadden net zo goed gekund!

Vandaag zitten De Breimeisjes trouwens in het Fries Museum te breien :-)
Daarover heb ik al eens wat geschreven, dat kun je hier lezen. 

Als ik weer thuis ben, ga ik eens kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


- Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
Poppemie en 
Rita


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! Er staan alweer wat nieuwe namen bij, gezellig! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. mooi de nieuwe pop van Maria , wat leuk dat je in het museum gaat breien als ik het goed heb gaat een vriendin van mij ook maar in het weekend ik zal het nog es navragen veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Fleur wordt weer een heel mooie dame zo te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je in het Fries museum zit te breien, lijkt me een hele leuke tentoonstelling ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een leuke tentoonstelling! Echt een aanrader voor handwerkliefhebbers!

      Verwijderen
  4. Fleur gaat een fleurige dame worden, dat zie je zo al aan de kleurtjes die Maria gebruikt! Fijn dat er weer nieuwelingen bijgekomen zijn om mee te doen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat ik in het rijtje sta, ik draag de *heppienes* uit van haakjuffie, zo blijven Roodstaart en Mascotte doorleven. Alleen is onze poppendag op de maandag ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook leuk dat je in het rijtje staat. En aangezien jij vaak je blog pas 's avonds plaatst, kan het zo mooi bij de poppendag, toch! En ook heel mooi dat Haakjuffie zo toch nog meedoet.

      Verwijderen
  6. Wat vier jij al lang poppendag, Akkelien! Maar het is echt leuk, en als je eenmaal de smaak te pakken hebt ...
    Echte Arne en Carlos pop hè, die Maria maakt. Ik blijf ze geweldig vinden, maar het is een flink karwei om er eentje te breien. Mooie combinatie van dat paars en lila.
    En... hebben jullie veel gebreid vandaag in het museum?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook veel positieve dingen gehoord over die tentoonstelling, zelfs van mensen die niet van handwerken houden. Wil echt nog proberen te gaan.

    Leuk, dat gestipte shirt van de pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik doe ook al een hele tijd mee met de poppendag, en vindt het nog steeds leuk. Het lukt niet elke week om er wat op te zetten, maar het is atlijd leuk om de poppenverhalen van iedereen te lezen. Fleur wordt prachtig en ziet er al heel fleurig uit!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fleur schiet al lekker op, ik wist niet dat je ook met Cantania kon breien, weer wat geleerd. Dinsdag poppendag is super gezellig, goed bedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen