{ 'anonymize_ip': true }

maandag 18 januari 2016

Blauwe sjaal

Blauwe sjaal


Op facebook krijg ik tegenwoordig iedere dag "mijn herinneringen op facebook". Afgelopen vrijdag was het een herinnering aan deze blog, met daarin de jeansblauwe sjaal. In die blog zeg ik: "Achteraf had ik er nog best minstens een bolletje bij gewild, maar ja.... toen was het niet meer te koop."

Het goede nieuws: ik vond het later toch weer in de winkel en kocht er zelfs twee bolletjes bij :-) 



Het bleef eerst wel weer een tijdje liggen, maar uiteindelijk heb ik de sjaal uitgebreid, om  in breitermen te blijven.



Ik begon met een opening, dat zie ik af en toe wel eens in blogs en op facebook. Mijn sjaal had namelijk heel erg de neiging om naar één kant te glijden en dan viel die weer af. Niet fijn. Met zo'n opening kun je de sjaal daardoor halen en blijft het veel beter hangen. Ik heb zo'n twintig steken in het midden in de ene naald afgehecht en in de volgende naald weer opgezet.


Er is ook nog een aardig stukje lengte bij gekomen:


De opening had uiteindelijk nog wel wat smaller gekund. Misschien doe ik daar nog wat aan, maar het werkt in ieder geval goed zo.


De woorden waar ik vorig jaar mee afsloot krijgen nu een kleine aanpassing: 

Een fijne sjaal en door het materiaal ook het hele jaar goed draagbaar. Het voelt heel katoenachtig, maar het is dus 40 % katoen en 60 % acryl. Ik ben blij met de kleur en nu nog blijer met het eindresultaat!

Vanavond gaan wij weer handwerken in de huiskamer van Katrein Kunst, dus vandaag ga ik ook weer even bakken en nog wat spullen verzamelen :-)



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. De sjaal zal nu nog comfortabeler dragen, mooi was hij al ;-) (en o, die kleur is zo mooi!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben verliefd op die kleur! Zo mooi in de winter, en al helemaal met een heldere lucht en sneeuw op de bomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee!! Soms is een aanpassing precies dat waardoor een werkstuk fijn wordt!! Ik had dat met de grote zwarte gehaakte stola, waar ik afgelopen voorjaar een ruim vest van maakte!! Nu veel gedragen, daarvoor eigenlijk nooit!!
    Mooi resultaat voor jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooie sjaal geworden, handig met die opening erin. Je vindt nog wel een oplossing om ze wat kleiner te maken. Mooi kleurtje blauw ook.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, ik houd erg van blauw, dus dat is precies mijn smaak.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, het enige wat ik draag in de kleur blauw is mijn spijkerbroek, niet mijn lievelingskleur. Maar ik vind de sjaal wél heel erg leuk. Dit ga ik onthouden en een keertje namaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for sharing in my link up last week, a New party is open.

    BeantwoordenVerwijderen