{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 29 oktober 2015

Zeeuwse Mee-Brei-Deken: klaar!

Zeeuwse Mee-Brei-Deken: klaar!


Ja, vorige week liet ik het al zien, dat ik aan het afhechten was. De deken is klaar! 

Eerst maar even de foto's van de laatste vier blokken. Van rechts naar links gaat het om

Blok E5: Arnemuiden - fietstrui


Blok E3: Arnemuiden blokjes 4:1


Blok E4: Breskens - Hoogland


Blok E1: Brouwershaven - staand want


Ik wilde graag foto's buiten maken en moest even wachten op een zonnige dag. Zondag was het dan zover :-)

Mijn deken is in een keer gebreid en ik heb vier blokken naast elkaar gebreid en de hoogte is 6 blokken. Ik heb even foto's gemaakt van steeds twee rijden van vier blokken, zodat beter een overzicht te zien is van de verschillende blokken. De bovenste foto is de bovenkant van de deken en dat is het laatste dat ik gebreid heb.


Blok C3 heb ik vervangen voor mijn eigen blok F1, het pompeblêd.
Blok D2 heb ik niet gebreid. Ik had 1 blok minder nodig en vond dat er erg veel patronen met blokjes waren en heb daar dus eentje van weggelaten.
Het valt me nu achteraf ook op dat ik in de derde rij juist wel drie blokken heb met van die blokjes-patronen! Daarom was ik er toen even klaar mee, denk ik! Ik had het beter kunnen verdelen. In de eerste rij heb ik volgens mij een telfout gemaakt in het kabelpatroon rechts onderaan. Als ik in die rij een blokjes-patroon had gehad, had ik die fout vast niet gemaakt! Ik vond namelijk dat ik vaak heel goed kon zien hoever ik was in de blokken door juist zo'n blokjespatroon! 
Ik zou nu ook niet meer blok A5 en B1 naast elkaar gezet hebben. In 't begin hield ik toch nog een beetje de blokken op volgorde. 





Ik heb de deken gebreid met Stylecraft DK, in de kleur Denim. Ik had toen bollen gewonnen via Facebook, bij Trendywol, een hele leuke wolwinkel in Bolsward. Ik kocht er direct nog 5 bollen bij en dat bleek ruim voldoende te zijn. De deken weegt nu 1270 gram. Ik heb nog 1 hele bol over en ik heb twee proeflapjes liggen, waar ik een kussentje van zou kunnen maken, het zijn twee complete blokken. Van die andere bol maak ik dan nog maar een kussentje, hé!

Nog wat foto's die ik binnen maakte:



De deken past perfect op een eenpersoons bed: 


Ik vond het een ontzettend leuk project! Ik heb er echt van genoten en ik vind het inderdaad een beetje jammer dat het klaar is. Dank je wel, Jeanet, Stefanie en Anja, voor al die mooie patronen! Mijn stem hebben jullie al binnen voor het boek! 
Wie nog niet gestemd heeft: het kan nog! 

Stemmen kan tot 06 november 12:00 uur via:

En wil je nog wat lezen van mijn ervaringen met deze deken? Alle blogs hierover kun je terugvinden onder het label Zeeuwse mee-brei-deken.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Wow Akkelien, wat is hij mooi geworden!! Mooie kleur ook en zo uit 1 stuk en effen ziet er erg goed uit!! Petje af voor je doorzettingsvermogen!!
    Nu lekker genieten van je mooie deken. En je vindt vast wel iets te doen om de leegte na dit project te vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, echt prachtig. En zo in een kleur vind ik heb ook heel mooi. Het patroon ligt nog op mij te wachten en toevallig heb ik veel wol in een kleur gekregen, wellicht geschikt voor de deken. Je inspireert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! En wat een werk hebben jullie (meebreideken-)breisters allemaal verzet, chapeau. Maar treur niet te lang, ik denk dat er wel weer iets anders op je weg komt ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat mooi Akkelien ik had vanmorgen breiochtend en Maria zei het al van Akkelien staat ie er ook op ook af ha ha wat een timing zo.
    Maar idd heel mooi en ja even pas op de plaats en dan bedenken we wel weer wat ik vind het wel erg leuk zulke projecten. veel plezier met je deken maar dat gaat wel lukken denk ik.
    :)
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig! Wat een prachtig resultaat! Daar mag je super trots op zijn. Het mooie aan jouw deken vind ik dat hij uit 1 stuk gemaakt is waardoor je geen naden krijgt. Echt supermooi!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, jullie reacties, dank je wel!
    In eerste instantie dacht ik ook dat ik die deken niet ging maken. Al die losse lapjes, dat zag ik niet zitten... En ineens was daar een witte "Zeeuwse deken"! Zo mooi! En toen dacht ik: "Ja! Dat wil ik wel!" Ik vond het echt super leuk om 'm zo te breien, niks knaps aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PRACHTIG .. En wat komen de motieven mooi uit in dit blauw!
    Het is lekker verslavend om ze te maken hè...
    Op mijn blog staan ook nog 100 patroontjes voor blokken, dus mocht je nog zin hebben ....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat is die super mooi geworden! Nog mooier dan ik me al voorstelde. Die kleur is er echt perfect voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, maar wat een werk zeg, op dit moment zou ik er niet aan durven te beginnen. Nogmaals echt prachtig, je hebt het toch maar voor elkaar, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful. Thank you for sharing at my link up last week. New party is now open.

    BeantwoordenVerwijderen