{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 24 september 2015

Sjaal in blauwtinten

Sjaal in blauwtinten


Zo'n twee weken geleden liet ik hier zien dat ik tijdens ons midweekje op Schiermonnikoog begonnen was met het breien van een sjaal. Die sjaal is af :-)



Toen ik zover was, besloot ik dat het breed genoeg was. Ik had de volgende bolletjes over, daar wilde ik nog franjes mee maken.


Ik moest ook nog even 400 steken afhechten ;-)


En dan blijkt dat het een behoorlijk lange sjaal is geworden!


Ik ben blij met het streeppatroon,


de kleuren vind ik heel leuk,


ze doen me terugdenken aan de mooie luchten en de zee!


Eigenlijk vind ik de gerstekorrel helemaal niet leuk om te breien, maar wat ben ik blij met het resultaat! En het ging ook gewoon heel lekker, echt een leuk project!


De sjaal kon nog wel wat afwerking gebruiken.



Allemaal draden geknipt van alle vier de kleuren:


Steeds twee draden tegelijk geknoopt, in de volgorde van de gebreide strepen:



De franje nog even bijgeknipt en klaar is de sjaal. Staat Marie-Antoinette ook erg mooi, en toch... ik houd 'm lekker zelf!






Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ja, die houd je zelf!! Dat stenen nekje kan wel zonder ;-).
    Hij is zeker heel leuk geworden, mooi die kleurtjes bij elkaar!! En de franje maakt het natuurlijk helemaal af. Daar ga je vast plezier van krijgen!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf in die blauwtinten! Heerlijk he, zo'n vlotlopend project :-)
    Je hebt groot gelijk dat je die zelf houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sjaal in blauw is het geworden! Met de franjes eraan echt wel leuk, die moet je gewoon houden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig geworden, mooi in die kleuren. 400 steken afkanten ,pffff....vreselijk,maar het resultaat mag er zijn!
    Jammer voor Marie Antoinette, maar ik zou hem lekker zelf houden.
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi Akkelien daar ben je zeker blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat zijn hele mooie tinten bij elkaar! Leuk toch als aandenken aan Schiermonnikoog, ik snap dat je dat gevoel hebt.
    Als ik het goed zie, heb je de sjaal heen en weer gebreid op de rondbreinaald.
    Als het straks kouder wordt ga je er vast heel veel plezier van hebben!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt. Ik vind het wel handig breien op een rondbreinaald. Het neemt dan ook makkelijk mee! M'n Zeeuwse deken heb ik ook op een rondbreinaald. Anders is het ook wel heel lastig om zoveel steken op een naald te houden :-)

      Verwijderen