{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 mei 2015

Madeliefjes

Madeliefjes


In april was het thema van de handwerkavond bloemen, maar er was nóg een leuk patroontje dat ik een hele tijd terug al eens had gevonden. Ik was het een beetje "kwijt" en had het dus nog steeds niet gebruikt voor de handwerkavonden. Nu vond ik het weer en al was het ook wel heel erg leuk geweest als ik het net vóór moederdag had gevonden, voor al onze ma-de-liefsten, het is óók een heel leuk zomers ideetje, dus we namen het afgelopen maandag mee. En ik probeerde het uit in Frankrijk (zie ook mijn blog van gisteren).

Je haakt eerst een rij "blaadjes"


en daarna een aantal bloemetjes:


Toevallig bloeiden er heel veel madeliefjes in het hofje van La Source en de gehaakte exemplaren zijn nauwelijks van de echte te onderscheiden :-)


Leuk toch: zo'n armbandje of enkelbandje! Ik vind het een erg leuk patroontje van Birdie haakt!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat lief het doet me denken aan de bloemensliertjes die ik als kind maakte voor in je haar van echte madeliefjes! Echt een mooi weer patroontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien ook leuk om een met een randje madeliefjes een ingepakt cadeautje extra te versieren, toch een persoonlijke touche:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Dat is een heel goed idee! Het is een erg leuk patroontje en best makkelijk te maken.

      Verwijderen
  3. Wauw, inderdaad, de gehaakte bloemetjes zijn niet van de echte te onderscheiden. Heeeeeeeeel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow erg leuk patroontje zal ik es ff bewaren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief die madeliefjes.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen