{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 28 mei 2015

Een biscornu van granny's

Een biscornu van granny's


Door het lezen van andere blogs kwam ik het tegen: een biscornu. Dat is een klein speldenkussen van twee vierkanten op een speciale manier aan elkaar vast gezet. Meestal zijn ze geborduurd, kijk maar eens hier bij Rita. In het boekje "Mini-granny's" van Yvonne Koop (ik had het er hier ook al over) kwam ik een gehaakte versie tegen. Leuk! En ik had nog een zwart fluweelachtig kussentje uit een sieradendoosje of zo, dat al in gebruik was als speldenkussen, maar dat mocht best wat leuker :-)

Ik ging aan de haak. Alweer met een margrietje als basis:


Dit is het benodigde formaat:


De tweede granny is zover dat ik met de laatste toer de twee aan elkaar kan haken:


Even goed opletten, waar je begint en opletten dat je in de hoeken twee groepjes haakt.


Het kussentje is hier nog net te zien:


Het wordt op deze manier veel minder plat dan als je gewoon twee granny's op elkaar vast zou zetten.


Op de zijkant kun je iets beter zien wat er anders is:


Ik ben blij met het resultaat :-)


Weer een leuk projectje met granny's! Hebben jullie onlangs nog iets gemaakt met granny's?


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


4 opmerkingen:

  1. Grappig geworden, wat kan je toch veel met grannies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Granny squares can be used for just about anything! A nice idea. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you so much for sharing at mye link up, I welcome you today as well

    BeantwoordenVerwijderen