{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 mei 2015

Dinsdag - poppendag Maria's Pippi, deel vijf

Dinsdag - poppendag Maria's Pippi, deel vijf


Vandaag kan ik weer wat laten zien van Maria's Pippi. De vorige keer was het breiwerk van de pop klaar en ze had al ogen.  En vandaag krijgt ze haar gezicht.



Oranje wimpers.



En een mooie brede en vrolijke mond, naar het voorbeeld op het boek.



Maria is van de details, dus natuurlijk gaf ze Pippi ook sproetjes :


De sproetjes zijn met borduurgaren gedaan, katoen zou te dik zijn. Eerst overwoog Maria een lichtere kleur, maar ze was blij dat ze dat niet heeft gedaan, nu kun je ze goed zien!


En dan komt het haar.


Eerst een draad rondom rijgen om de haargrens min of meer vast te leggen.


Een heleboel draden voorknippen, zodat je door kunt werken.


En dan al die draadjes vastzetten.


Er moet nog heel wat haar bij!


Dat is voor een volgende keer, dit wordt weer vervolgd. En nu ga ik even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Peggy en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Ooooo, die sproetjes, wat een geweldig idee. Als de haartjes af zijn gaat dit een prachtige Pipi zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt vast een perfecte Pippi zoals er op de details wordt gelet. Heel leuk om ook de sproetjes te maken. Doe zo voort zou ik zeggen!
    Grtjes,rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Pipi, het is nog een heel werk, dat zie ik wel:-) Wel leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey hallo wou even vragen of je deze toffe pop ook zou kunnen haken en of iemand mij zou kunnen helpen.Alvast heel erg bedankt lieve groeten Janno een haakmeisje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, Janno, deze pop is echt een gebreide pop. Ik denk wel dat je een Pippi-pop kunt haken, maar heb daar zelf geen patroon van. Je kunt een patroon van een gehaakte pop wel zelf "ombouwen" tot je eigen Pippi-pop!

      Verwijderen