{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 22 mei 2015

Deken haken

Deken haken


De laatste tijd laat ik vaak op vrijdag wat zien van de Zeeuwse mee-brei-deken. Het is een geweldig leuk project, waar ik nog steeds graag aan werk. Er is echter nog een deken-project in huize De Breimeisjes en dat is de gehaakte deken, in V-steek. Die deken ligt een beetje stil, de laatste keer dat ik er wat van liet zien was op 6 maart. Onlangs heb ik de deken er toch weer eens bij gepakt. Het is namelijk een steek die ik heel makkelijk kan doen terwijl ik tv kijk en we hadden bedacht dat we de drie films van Back to the future (hier is een link naar wikipedia) weer eens gingen kijken. En zo heb ik er weer een aardig stukje bij:



Dit is de deken op dit moment, het meet nu 130 x 175 cm. Ik had eigenlijk gedacht dat het iets breder zou zijn, en wil tot ongeveer 200 cm lengte haken. Daarna nog iets van een rand er omheen.


De steek haakt heerlijk en ik haak elke rand in een andere kleur, waarbij de middenblauwe kleur (haast een jeanskleur) het vaakst gebruikt is en lichtblauw en lichtgrijs de andere hoofdkleuren zijn.


Een donkergrijze en veel roze en paarse tinten wisselen het verder af.


Het wordt al een behoorlijke deken en ik heb even gewogen, het is nu zo'n 1700 gram.

Het is trouwens heel leuk om die drie films in dit jaar te kijken, 2015 is namelijk het jaar in de toekomst dat een grote rol speelt in de serie. Ik heb er weer van genoten! Kennen jullie de films? Of heb je ook een leuke filmtip?



Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe, lekker lang, het Pinksterweekend!

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Mooi deken zeg, ook de kleurencombinatie precies mijn smaak, jij bent ook een bezig bijtje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit is een hele leuke deken, vooral door de kleurencombinatie vind ik, je bent aardig opgeschoten! Waar filmkijken al niet goed voor is ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie deken wordt dit. Daar ben je ook al weer heel wat uurtjes zoet mee geweest.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, met die kleurtjes!
    Groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for sharing at my link up.
    You are welcome to join this week too

    BeantwoordenVerwijderen