{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 mei 2015

De Zeeuwse deken, weer een bol

De Zeeuwse deken, weer een bol


Ik ging op vakantie en ik nam mee... mijn Zeeuwse breiproject! Ik heb in de auto zelfs lekker zitten breien :-)


Op de heenreis heb ik mooi al die toeren ribbels tussen de tweede en de derde rij blokken gedaan. De eerste vier toeren van de nieuwe blokken, dat was wel even een klus. Dan moet alles wel weer precies gaan kloppen en in het ene blok moeten er zoveel steken bij en in het andere blok een ander aantal, een heel gepuzzel! Na die vier toeren zat ik er weer helemaal in en dan gaat het weer heerlijk. Leuke blokken! En na een tijdje had ik weer een bol op en dat is altijd wel weer een mijlpaal. Dus heb ik weer foto's gemaakt, voor ons vakantiehuisje:



Het wordt al een behoorlijke lap!


De kleur blauw lijkt veel feller nu. Komt zeker door de Franse zon :-)
Hier volgen de detailfoto's van de blokken:



Blok B4: Yerseke - blokjes


Blok B5: Yerseke - wevelingen


Blok C1: Yerseke - weervisser. In dit blok maak ik een eigen kleine variatie: ik brei de linkerkabel andersom zodat het hele blok "spiegelt". Dat vind ik leuker.


Blok C2: Arnemuiden - vlaggetjes.

Nu zijn er vijf bollen op van mijn Stylecraft DK, de deken weegt dus al 500 gram. Als bol zes op is, volgt er weer een update. 
Inmiddels zijn de laatste patronen al binnen en morgen is er een heuse meebreidag! Zo leuk, maar iets te ver weg van mij. Ik verwacht er wel wat van te zien op facebook, in de Zeeuwse visserstruien-blog en zeker ook bij Blij-dat-ik-brei!

Ik wens iedereen die daar heen gaat een geweldig leuke dag en verder wens ik graag aan iedereen een heel fijn weekend!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wauw, Akkelien, wat mooi. Wel een hele klus om het zo te breien.
    Fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is een leuke klus, Daniëlle, ik vind het mooi dat ik de deken zo zie groeien!

      Verwijderen
  2. Ik heb het al vaker gezegd, maar o, wat wordt het mooi!
    Heb je het mooie weer in Frankrijk gelaten? Ik ga morgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ga je hard Akkelien, ik loop achter op jou momenteel denk ik, blok 9 is bijna klaar bij mij! Maar dit wordt toch wel zwaar om te breien zo of denk ik dat alleen maar, het lijkt me niet zo handig, maar je hebt wel in 1 keer een deken helemaal klaar. Supermooi kleurtje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, als jij blok 9 ongeveer af hebt, dan was ik net zover bij deze foto's, want ik had van blok 9, 10, 11 en 12 bijna een kwart af :-)
      Het gewicht valt nog reuze mee, hoor, het is hier nog maar 500 gram. Zo zwaar is dat niet!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ik vind er niks "knaps" aan, ik vind het heel praktisch: niet allemaal losse lapjes, ik ben straks in één keer klaar!

      Verwijderen