{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 mei 2015

Bol nummer zes in de Zeeuwse mee-brei-deken

Bol nummer zes in de Zeeuwse mee-brei-deken


Inmiddels zijn alle patronen binnen van de Zeeuwse mee-brei-deken. In de speciale facebookgroep zie ik dat er al verschillende dekens helemaal klaar zijn. En ze zijn allemaal echt verschillend! Zo leuk! En er zijn nog een aantal vrouwen die de deken aan één stuk gaan breien. 

Bij mij is de zesde bol op :-) Het wordt al een behoorlijke lap! Qua gewicht vind ik het nog wel meevallen, dit is nu 600 gram. 


Blok B4: Yerseke - blokjes:


Blok B5: Yerseke - wevelingen:


 Blok C1: Yerseke - weervisser:


Blok C2: Arnemuiden - vlaggetjes:


Vrijdag, het weekend begint! Altijd heerlijk. Veel tijd om te haken en te breien :-) Hebben jullie leuke plannen?

In ieder geval een heel fijn weekend gewenst allemaal! 

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. heel knap zoals jij dat doet petje af hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk zacht uit. De kleur valt ook echt mooi.
    En dit weekend is een werkend weekend voor mij...
    Geniet van je handwerk uurtjes.
    Fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat is ie al groot en zo mooi! Echt heel leuk die verschillende patronen. Maak je steeds een lifeline, of is dat draadje ergens anders voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met dat draadje hield ik toeren bij in het kabelpatroon. In het eerdere kabelpatroon had ik daar namelijk moeite mee en heb ik ook een telfout gemaakt. In deze rij blokken was het overigens makkelijker, omdat er nog een blok was met dezelfde regelmaat.

      Verwijderen
  4. Wow, jij gaat wel hard hoor Akkelien, heb de indruk dat je al een stuk verder staat dan ik. Of volg jij niet exact de patronen zoals ze verschenen zijn en schik je ze naar jouw goesting? Het ziet er prachtig uit, jij bent wel in 1 keer klaar, maar toch ook wel een heel werk, lange naalden en op den duur toch ook wel een heel gewicht. De kleur blijf ik prachtig vinden, nog veel moed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ziet er sowieso anders uit, omdat ik vier naast elkaar doe, terwijl de oorspronkelijke deken uitgaat van vijf blokken naast elkaar. Ik wissel wel eens iets om, maar op zich heb ik nu "gewoon" de eerste twaalf blokken klaar.

      Verwijderen
  5. Thank you for your kind words in my blog.
    I have this week started writing in both Norwegian and English.
    Mr Google did not do well in school ;)
    Lovely afgan, Have a nice week end.

    BeantwoordenVerwijderen