{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 26 maart 2015

Eieren en meer

Eieren en meer



Afgelopen maandag was er weer een handwerkavond en in aanvulling van de lente-haak-ideetjes van de keer daarvoor, hadden we nu ook wat ideetjes op het gebied van eieren.
Op de foto zie je links mijn proefexemplaar van de leuke eieren van Haakidee en in het midden het ontbeitje van de Haakbrigade.




Ik raakte zelf helemaal geïnspireerd en zo ontstond er ook een eitje van de Breimeisjes, dat zie je helemaal rechts op de foto. Ik haakte het zo:

Met geel in een magische ring 6 vasten haken. Ga over op wit.

In de eerste vaste 2 vasten, in de volgende 2 halve stokjes, in de volgende (2 stokjes en 1 dubbel stokje), in de volgende (1 dubbel stokje en 2 stokjes), in de volgende 2 halve stokjes, en in de laatste 2 vasten. Sluit de toer en hecht af.



Ik gebruikte ze om aan de patroontjes te hangen, maar ze staan ook leuk aan een Paastak:




Als je deze "eitjes" haakt met zwart of een andere donkere kleur in het midden, dan heb je ook geschikte ogen voor een knuffel, denk ik.

Dan heb ik nog een tip voor als je in de buurt van Sneek woont. Aanstaande zaterdag, 28 maart 2015, kun je gratis naar het Scheepvaartmuseum (hier vind je de website). Dit is op zich al een leuk en interessant museum, maar nu is er ook iets speciaals. De TAA (Tesselschade-Arbeid Adelt, kijk hier voor de website) houdt er een voorjaarsverkoop. De TAA  is een vrouwenvereniging die al sinds 1871 bestaat en één van hun doelstellingen is het bevorderen dat handwerktechnieken behouden blijven. Dat is iets dan mij in ieder geval aanspreekt! Die voorjaarsverkoop duurt van 10.00 - 15.00 uur en er zullen o.a. cadeau-artikelen te koop aangeboden worden en ik verwacht dat het mooie handwerken zullen zijn.
Ik ben zelf zeker van plan om even te gaan kijken!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. Oh jee ik moet ook maar eens snel het Paasspul te voorschijn halen. Leuk idee die kleine eitjes. Misschien vind ik nog wel een gaatje om ze snel te haken. Dank je voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen