{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 december 2014

Lang leve de bieb!

Lang leve de bieb!


Al sinds heel lang ben ik lid van de bieb. Vroeger fietste ik elke week naar de bibliobus voor nieuwe boeken en we gingen ook nog eens per drie weken naar de bieb in Sneek, voor nog meer boeken! Heerlijk! Mijn zoon is ook lid geworden van de bieb toen hij ongeveer drie maanden was, je kunt niet vroeg genoeg beginnen ;-)

Nu heb ik sinds een paar jaar een zogenaamd comfort abonnement. Dat is helemaal fantastisch! Het kost natuurlijk wat meer, maar wat een voordelen! 
1. Wat ik leen, mag ik drie maanden houden. En als ik dan toch nog wat te laat inlever, is de bieb helemaal niet boos en hoef ik geen boete te betalen.
2. Ik mag 15 titels per keer! Op de een of andere manier heb ik die ook steeds.
3. Dvd's lenen kost niks extra.
4. Reserveren doen ze ook en heel snel is de gewenste titel dan in de bieb.
5. En dit is ook echt een groot voordeel: wat een mooie collectie handwerkboeken! Een groot deel heb ik al eens in huis gehad. En als je dan weet dat een boek echt heel leuk is, dan schaf je het toch wel aan.

Eind november was er in de bibliotheek in Sneek een "literaire dis" (vorig jaar ook, ik schreef er hier over).

Het was weer "Nederland leest" en het boek dat centraal stond en dat je ook gratis kon ophalen in de bieb, was deze keer "Een vlucht regenwulpen:  van Maarten 't Hart:


Niet dat ik dit nu een heel leuk boek vond om te lezen.... En toch: wat een geweldige en interessante discussie ontstond er onder leiding van BF'er (Bekende Fries) Klaas Jansma!


En dan de literaire dis. Zo leuk hoe de tafel in stijl was aangekleed met prachtige en originele bloemstukjes:



Leuk, met broccoli, een spruitje, wortels, kousenband, peterselie etc. Hier nog een detailfoto:


Dit was het menu:


Zowel vergeten groenten als moderne "superfood", en dat zag er op mijn bord zo uit:


Heerlijk! Ja, ik ben om heel veel redenen heel blij met de bieb en ik mag hopen dat de bieb blijft bestaan! 
Kijk eens wat ik op dit moment aan handwerkboeken in huis heb van de bieb:



En daar ligt ook de nieuwste van Arne & Carlos bij: "Arne en Carlos breien op hun sloffen". Ik denk niet dat ik daar nu sloffen uit wil breien, maar wat staan er weer mooie motiefjes in en fantastische foto's! Toch eigenlijk wel weer een boek voor de "heb"...

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Leuk blogje! Jullie bieb is wel heel actief. Leuk, zo'n literaire dis.
    Ik ben al van jongs af aan lid van de bieb en hoop ook echt dat de "papieren" boeken blijven bestaan. Heerlijk om even in wat handwerkboeken te bladeren!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn verhaaltje, ook ik ben zo'n boeken en leesfanaat, net als jij! Alleen kocht ik tot nu toe heel veel boeken, de laatste jaren steeds minder en dan handwerkboeken meestal. Op mijn werk (in het ziekenhuis) kan ik gratis naar de bib, dus makkelijk. En nu heb ik een e-reader en kreeg van mijn vriendin via een stick 100en gratis boeken om te lezen en we hebben dezelfde interesse. Maar ik lees ook nog altijd graag in een gewoon boek.
    Heel veel leesplezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewone boeken vind ik zelf nog altijd leuker. Ik lees op dit moment een boek op de e-reader, maar dan is het heel lastig om even de laatste bladzijde te lezen.... Of even terugbladeren. Het kan wel, maar het is minder makkelijk. Wel heerlijk om in bed te lezen: niet zwaar en een verlichting in het apparaat! Bij onze bieb kan je zelfs e-boeken lenen!

      Verwijderen
  3. Wat een luxe bib hebben jullie. Ik zou de mensen van onze bib jou verhaal eens moeten laten lezen. Leuk dat jullie vrij recente boeken kunnen lenen. Hier valt het redelijk mee. Ze doen hun best, maar het kan altijd beter.
    Veel bib plezier ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen