{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 3 oktober 2014

Vrijdag - dekendag, dekens in V-steek

Vrijdag - dekendag, dekens in V-steek


Vorige week liet ik zien dat ik begonnen was aan een nieuwe deken, in de V-steek en vroeg ik jullie zelfs om advies over de toe te voegen kleuren. Zelf kreeg ik al steeds meer het gevoel dat het paars moest worden en daar bleek iedereen het mee eens te zijn. Ik ben ook al helemaal blij met het besluit.



Lydia vindt dit ook een hele leuke steek. Haar groenblauwe dekentje (ik liet het hier al eens zien) is inmiddels klaar, heel fris met dat groene randje er omheen:


En ze maakte nog een dekentje, in een lichte kleur met allemaal kleurige "spikkeltjes" erin:


Zij haakte deze dekentjes op een lossenrij van 121 + 4 lossen. Dan krijg je een mooie breedte voor een dekentje voor in de kinderwagen.











Ik haak mijn versie van katoen, en maak 'm veel groter. Ik weet niet eens meer hoeveel lossen ik had, maar de deken wordt ongeveer 150 cm breed.

Het is vandaag ook weer de huiswerkdag van de CAL-deken, je kunt dat vinden bij Tertia en/of Jolanda. Mijn deken is al helemaal klaar. Ik denk dat ik 'm volgende week show op mijn blog. Ik zou zeggen dat dan de laatste toeren worden gegeven voordat je de rand gaat haken en misschien inspireer ik iemand dan nog!

Voor dit moment: heel fijn weekend voor iedereen!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dekentjes. Joepie de kleur paars heeft gewonnen !!! Hi, hi, ik ben dan ook fan van paars, maar dat wist je al hé.
    Fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi weer en ja de cal is bijna af joepie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dekentjes zijn echt wel heel mooi geworden, de steek geeft ook een leuk effect, zeker als je met kleurtjes werkt zoals jij, en paars heeft gewonnen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie deken wordt het. De andere dekentjes zien er ook prachtig uit.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moooooooooooi. Ik ben weer terug, dus kom weer kijken
    groetjs joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk die steek, met die gekleurde wolletjes heeft het een heel mooi effect ook.

    BeantwoordenVerwijderen