{ 'anonymize_ip': true }

maandag 6 oktober 2014

Boekje met blokjes

Boekje met blokjes


Vorige week maandag liet ik al weten dat ik weer een boekje aan het borduren was. Wel, het is af en verstuurd naar de jarige. Dit was mijn eerste idee. Ik gebruik de lettervorm uit een haakboek, maar de achtergrond moet ik aanpassen, omdat de boekjes te klein zijn voor het hele ontwerp. Ik maakte er een schema van 24 x 24 blokjes van. (Dat had ik ook al gedaan met de letter A, kijk hier). 


Ik begon met borduren en bedacht toen dat het ook wel leuk zou zijn om allemaal blokjes van 3 x 3 te borduren, drie kleuren en dat steeds laten verspringen. Ik tekende dat niet meer uit, maar dat was toch een beetje lastig.


De letter, die ik niet borduur, is soms maar één "kruisje" dik en dan zitten de gaatjes er wel, maar dat kruisje moet je dan net niet borduren. Goed opletten dus, maar het is gelukt:


Ik vind 't zelf wel goed geslaagd. Ik heb de kleuren ook naar mijn eigen voorkeur gedaan. Als de ontvangster het niet mooi vindt, kan ik dit boekje zelf wel gebruiken: de S is de eerste letter van mijn achternaam.

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Dat is wel een beetje een gepuzzel geweest, maar het resultaat mag er weer al wezen.Knap bedacht. En voor mij zijn de kleuren geslaagd ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat mooi bedacht, echt een persoonlijk cadeau. Vind ze vast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een heel gepriegel maar mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n boekje dat met liefde is bewerkt, niet zou waarderen. Het is weer leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze vond het leuk! Ze gaat er speciale dingen in schrijven :-)

      Verwijderen
  5. Oef, wat een werk om dit allemaal zo uit te puzzelen, maar het resultaat is super!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ook deze weer mooi geworden!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen