{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 juni 2014

Tuintje

Tuintje


Vorig jaar kreeg ik met moederdag een vierkante-meter-tuin, kijk ook hier.
Nog steeds heb ik hier veel plezier van! Een aantal kruiden die ik vorig jaar plantte, een tijdje terug heb ik er wat nieuwe kruiden, sla en rabarber bij geplant en twee weken geleden heb ik de laatste vakken gevuld met zaadjes, van radijs, worteltjes, spinazie en tuinkers.


Een week later is alles al opgekomen, al zie je van de worteltjes haast nog niks:


Dit vind ik zelf opmerkelijk: ik had een bakje met vier verschillende sla-plantjes. Toen ik ze in het tuintje wilde planten was één plantje al verdwenen. Slakken? Nu valt me op dat de groene sla aanzienlijk veel gaten in de bladen heeft, terwijl de rode sla nauwelijks aangetast is:


Lusten slakken liever groene sla?
We hebben nu ook een paprikaplant, gekregen van zoon, voor onze trouwdag (afgelopen vrijdag, in dat heerlijk lange weekend! 23 jaar getrouwd al weer!). We hebben al een paar paprika's gehad, bij de sla uit dit tuintje.


Ik kreeg ook nog prachtige boeketten van ouders en schoonouders, dus ik zit helemaal goed in de bloemen:



Nu weer een lang weekend! Ik blog weer op dinsdag, met een poppenblog natuurlijk!

Heel prettig Pinksterweekend gewenst voor iedereen!

Liefs van De Breimeisjes!

10 opmerkingen:

  1. Zalig hé zo een klein groeten tuintje. Wat kan dat toch smaken je eigen groentjes uit je tuin. Ik geniet hier ook van die kleine luxe.
    En wat een prachtige bloemen heb je gekregen.
    Geniet van het verlengde weekend en het zonnetje.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handig, zo'n tuintje. Ik heb er ook twee. En ja, slakken zijn dol op jonge plantjes...

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Leuk zo'n tuintje! Maar die slakken zijn dan inderdaad minder leuk :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zo'n tuintje kortbij de hand met allemaal lekkers in. Een goede raad: als je rabarber langer wil houden dan enkel dit jaar, dan best nog niet aan een nieuwe plant plukken, een jaartje wachten, anders gaat hij dood :-( Slakken zijn overal een plaag lijkt me. En je bloemen zien er prachtig uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dus we moeten nog een jaartje wachten op zelfgekweekte rabarber. Ik vraag me juist ook al af of ik die plant nu wel zo goed geplaatst heb in mijn vierkante meter-tuintje.... Hij wordt al zo groot!

      Verwijderen
  5. ik word echt gek van die slakken.. had 16 pompoenen voorgezaaid en die waren in verschillende stadia. verleden week uitgezet in de tuin.. dr zijn er nog maar 3 over..zo ook verging het de courgettes, de tomaten en de bonen..het vergalt een hoop van mijn tuinplezier hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balen hé, die slakken.... Misschien toch slakkenkorrels proberen? En koffiedik helpt ook, volgens mijn schoonouders!

      Verwijderen
  6. wat een prachtige foto's.
    van je moestuintje kan je genieten.
    alleen jammer dat er al een deel weg is.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. `Nog van harte gefeliciteerd.
    Leuk dat jou zoon ook mee denkt in het moestuinieren. Ik kreeg met moederdag de leukste dingen voor mijn moestuin. Ja de slakken lusten wel wat, mijn Tuin wordt ook met regelmaat leeg gegeten.....mijn advies slakkenkorrels. Helpt echt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben wat laat met mijn reactie, maar nog van harte met jullie dag. En leuk hoor zo'n tuintje. Ik sta er altijd van te kijken dat het dan ook echt sla of kool of paprika word, het is een wonder!

    BeantwoordenVerwijderen