{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 27 mei 2014

Dinsdag - poppenblog Pippi kan op stap

Dinsdag - poppenblog Pippi kan op stap


Vorige week liet ik zien dat ik stoere boots had gemaakt voor Vrolijk Famke. En dat terwijl mijn eigen poppen, Pippi en Alies, nog steeds op kousen en zelfs blote voeten door het leven moeten.... Maar door die boots en ook door die leuke baby-chucks die ik gisteren liet zien, ben ik dan nu toch voor mijn dames aan de slag. Ik haakte eerst de zolen, twee paar. Weer ongeveer naar het model van de schoentjes van Daniëlle.


De zolen voor Pippi konden een toer minder groot en ik had rondom 34 steken. Ik ging verder met zwart en breipennen.

Ik heb het weer iets anders gedaan dan bij de boots van Vrolijk Famke. 
Ze passen Pippi prima!



Ja hoor! Pippi kan lekker naar buiten nu! Zij wel! En Alies... 
Tsja, ze moet nog even wachten. Ik denk wel dat zij de mooiste krijgt, want ieder paar wordt weer beter.



Ik ga kijken of er ook nieuws is bij 

Akke,
Aukje,
Daniëlle,
Hannie,
Joke,.
Jolanda,
Marjolein en
Rita!

(Meer poppen die ik gebreid heb én links naar tips vind je hier op de website!)


Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. leuk , en ze staan pippi prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze staan haar wondermooi, echt ideaal en stoer om buiten te ravotten! Ze kan lekker haar gangetje gaan :-) en Alies zal nog even geduld moeten hebben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super boods, daar kunnen ze flink mee stappen
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je er zo je eigen ding van maakt. (moet het patroon nog altijd verbeteren. Foei, foei van mij).
    En nu nog de andere pop voorzien van schoentjes en iedereen is weer tevreden.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah wat mooi weer en ze zullen wel lekker warm zitten :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En weer een tevreden poppenkind :-D
    Ze zijn leuk geworden, passen perfect bij Pippi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé,hé, Ik ben zo blij voor pippi eindelijk heeft ze haar laarsjes.
    Ze verdiende het ook echt want ze was/is ons idool, en heeft ons zoveel leuke fantasierijke avonturen laten beleven.

    BeantwoordenVerwijderen