{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 april 2014

Vrijdag, van alles wat

Vrijdag, van alles wat


Bij de workshop (kijk ook hier) had ik o.a. dit haakideetje mee:


Een heel leuk patroontje van Karin aan de haak. Het effect is ook heel leuk door het verloopgaren, maar ik kon al heel lang niet meer van dat mooie dunne garen in verloopkleuren vinden. Samen met vriendin Annemiek was ik dinsdag aan het winkelen en toen vonden we het: 

Van Katia, Jaipur, gemerceriseerde katoen. Hele mooie kleurstellingen. Wel heel anders dat dat andere garen, omdat het kleurverloop heel geleidelijk is, maar toch erg mooi. Ik denk dat je hier ook prachtige shawls mee kunt maken! Ik haak nu eerst zo'n ketting:


Ik ben ook nog met de deken bezig. Ik loop een paar weekjes achter, maar heb nu wel alle soorten steken gehad:




En eindelijk heb ik een van de kousen van mijn vader van een nieuwe voet voorzien! Hij moet deze nog wel even passen. Ik heb namelijk ook nogal wat aanpassingen gemaakt, de voet was namelijk heel erg ruim. Als ik weet dat dit past, ga ik proberen om de tweede kous wat sneller te doen.


Genoeg haak- en breiwerkjes! Ik kom het weekend wel door.
Graag wil ik jullie allemaal ook een heel fijn weekend wensen!

Liefs van De Breimeisjes!

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi garen dat je hebt gekocht. Eerst moet je natuurlijk uitzoeken wat het goede model is om de sokken van je vader terug te breien. Hopelijk heb je het opgeschreven en gaat de tweede wat vlotter. Veel succes ermee.
    Fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt wel je best gedaan en alles komt vanzelf wel klaar ooit.
    Jou deken word ook prachtig met die kleuren succes met de sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb de Jaipur ook pas gekocht en wil er idd een sjaal van gaan maken. De sonnensegel. Dit in combinatie met een oranje-roze sokkenwol. Echt mooie dunne katoen.

    Gr Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi garen heb je gevonden, Ik houd ook zo van verloopgaren,
    En je vader zal blij met je zijn, dat je zijn sokken zo mooi kunt hertellen.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk je armband en de sokken gaan ook goed , ik ben ook met een sok begonnen......is weer eens wat anders dan een pop ;o)
    jij ook een fijn weekend
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n armband/ketting!
    Fijn dat je vader nu in ieder geval 1 warme voet heeft ;-)
    Je deken wordt mooi.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi verloopgaren!
    ook ik ben alweer 3 weken achter met de deken.
    de tuin slokt mijn meeste tijd op nu.
    knap van je dat je de sok zelf aangepast hebt, ik hoop dat je de aanpassingen opgeschreven hebt, anders moet je het wiel opnieuw uitvinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig die armbandjes! Je deken schiet toch aardig op!
    En die sokken zien er goed uit, je vader zal tevreden zijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen