{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 april 2014

Vrijdag, lang weekend!

Vrijdag, lang weekend!


Kort geleden liet ik al zien dat ik heel mooi garen had gevonden, prachtig glanzende dunne katoen, in mooie verloopkleuren. Ik had slechts één bolletje gekocht. Al googlend op het garen kwam ik bij iets moois terecht op deze site: A passion for lace

Ja, toen kwamen bij mij ook nieuwe ideeën. En ik fietste de stad in en kwam weer bij de wolwinkel terecht en nam nog wat mee:


Nog een bolletje met die lila/blauw-tinten en twee bolletjes grijstinten!

Mijn plan is om twee shawls te maken, een gebreide en een gehaakte. Ik ben begonnen met de gebreide versie en koos voor een ajourpatroon en ik brei het op breinaald nr. 4.
De steek vond ik in het boek "Trendy accessoires. Haken en breien voor handige handen" van Jaroslava Dovová en wordt in dat boek Spinnewebsjaal genoemd. Het is al de tweede sjaal die ik uit dit boek maak, want ook het patroon van de sjaal met glitters haalde ik eruit. Die sjaal ligt even stil, ik heb nog één bol die ik er nog aan wil breien, maar het is meer een sjaal voor de feestdagen. Dat kan nog wel even wachten dus.



Ik ben eerst al twee keer opnieuw begonnen en heb toen nog een naald terug gestoken voordat het eindelijk klopte. Wel een lastige start dus, maar nu gaat het prima! Op zich is het geen moeilijk patroon, maar die eerste ajour-naald wilde maar niet goed uitkomen.

Ik ben benieuwd hoever ik zal komen met mijn twee bolletjes. Het is 100 gram, maar bijelkaar heb ik zo'n 560 meter, wat toch een behoorlijk hoeveelheid is. 

Hier ook twee foto's van hoe het gaat in mijn hobbykamer:



Twee wijnkistjes zijn nu handige kastjes. Ook de "merklap" die mijn Beppe Akke ooit borduurde, heeft een plekje gevonden.
En ik bedacht nog iets handigs: van die handdoekhaakjes die je over een deur kunt hangen, passen ook nog net over zo'n paneel! En daar kun je weer van alles aan hangen, zonder te timmeren. Het wordt steeds leuker!



Vandaag is het Goede Vrijdag. Dit is het Paasweekend, een heerlijk lang weekend! Graag wens ik jullie allemaal vrolijke en gezellige Paasdagen en een heel fijn weekend! Ik begin de volgende blogweek op dinsdag en dat is bij mij weer een poppendag. Graag tot dan!



Liefs van De Breimeisjes!


9 opmerkingen:

  1. mooie wol dat wordt vast een prachtige sjaal ajour geeft altijd een fijne uitstraling vind ik,
    fijne paasdagen
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi patroon voor deze wol! Lijkt me een hoop telwerk en geen klusje van voor de tv!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het wel goed te doen voor de tv. Bij ajour heb je meestal dat de teruggaande toer "gewoon" averecht breien is. In dit patroon zitten zelfs na 12 naalden ajour 4 naalden recht breien!

      Verwijderen
  3. prachtig wol.
    Ben benieuwd als het af is.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie wol heb je gekozen voor een prachtige kanten sjaal, hier droom ik van, mijn collega heeft er al verschillende gemaakt in estlands breiwerk, het zijn stuk voor stuk beauty's! Maar jouw begin ziet er ook al heel goed uit. Het resultaat zal prachtig zijn. De blog van kantwerk, daar droom je zo bij weg :-)
    Heel fijne paasdagen en tot op de poppendag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, dat wordt vast een prachtige sjaal! Het ziet er heel zacht uit en een prachtige kleur.
    Je hobbykamer wordt steeds gezelliger :-)
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hobbykamer wordt steeds leuker, slim bedacht van die haakjes voor over de deur. En wat heb je weer een leuke projecten!
    Fijne Paasdagen,
    Groetjes Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig zo'n sjaal, het lijkt heel ingewikkeld maar het valt meestal wel mee als je eenmaal op gang bent het garen is er ook heel geschikt voor dat zal heel mooi worden. En ik zag beppe haar kunsten ook al, Wat leuk dat je dat zo'n mooi plekje hebt gegeven. Ik wist niet dat zij ook zo creatief was ik heb haar wel zien breien maar borduren wist ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Akke, het borduurwerk is uit 1912 (al meer dan honderd jaar oud dus!) en was dus waarschijnlijk een verplicht werkje op school. Het is met allemaal verschillende kleuren rood geborduurd, die verschillend verkleurd zijn in de loop der tijd. Andere tijden! Het is in laten lijsten door mijn moeder en ik heb het een aantal jaren terug van haar gekregen.

      Verwijderen