{ 'anonymize_ip': true }

maandag 14 april 2014

Koninklijk haken

Koninklijk haken

Vanavond is het weer handwerkavond in de huiskamer van Katrein. Vorige keer was het thema vrij "koninklijk". Het schiet al lekker op met de allereerste echte Koningsdag en nu vind ik het wel leuk om de koninklijke ideetjes te delen met jullie. Misschien inspireert het nog!

Ik had al eerder de huisjesslinger laten zien en het patroon voor de huisjes gegeven. Ik maakte er nu een rood/wit/blauw/oranje versie van:


Als je twee aan elkaar haakt (met vasten) en een lusje bovenop, dan heb je een leuke sleutelhanger, op de volgende foto te zien, rechts onderaan.


Op dezelfde foto zie je ook de rood/wit/blauw/oranje "vlaggetjes"-kettingen die ik haakte naar het patroon van Karin aan de haak en de bolletjesversie is ook superleuk om te haken.

En dan nog de medailles! Verdient er iemand een lintje of medaille? Met het juiste kleurgebruik kun je van vrij eenvoudige haakpatronen geweldige exemplaren maken:


Oranje wimpels eronder of een "lintje" eraan, eventueel een extra achterkant haken en een veiligheidsspeldje meehaken maakt het extra makkelijk om het bij iemand op te spelden. Hoe je dat doet kun je hier vinden bij de Haakbrigade.



In de winkel van Katrein Kunst liggen inmiddels ook al "Hollandse" haakpakketjes waarmee je deze projecten kunt haken.

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. leuke werkjes vooral de mini huisjes sleutelhanger vind ik erg leuk.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer niet stilgezeten zie ik Akkelien, waar jij de inspiratie blijft halen weet ik niet. In elk geval ziet je huisjesslinger er prachtig uit, maar ook je medailles zijn knap gevonden.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe verzin je het telkens weer. Zeker die medaille vind ik cool...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de workshops probeer ik natuurlijk altijd wel iets leuks te bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hoor mag ik vragen waar je dat patroontje voor de huisjes vandaan hebt, zou ze ook wel willen haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je klikt in de blog bij het woordje "eerder", dan kom je in de blog waarin ik het patroontje beschreef. Ik heb het zelf bedacht. Het is het blogje van 2 april.

      Verwijderen
  6. Je hebt het er maar druk mee gehad, maar het is allemaal wel heel mooi.
    die huisjes en vooral ook die medailles zijn prachtig en een slinger hoort bij een feest dat kan niet ontbreken.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen