{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 april 2014

Freubelwerkjes

Freubelwerkjes


Vorige week was er weer Freubelclub bij Katrein Kunst en wat was het weer leuk!
Deze keer zijn we vooral met verf in de weer geweest.


Een plastic diertje op een dekseltje plakken en dier + delsel een kleurtje geven én een leuk poppetje maken van een wasknijper:


En dat schilderijtje dan! Met een das erop! Leuk om te doen. Het knijpermannetje op de vis is een werkje van de knutselclub kids, voor ons geen vissen helaas. Maar wij hadden dan ook al die leuke schilderijtjes! 

Mijn knijpermannetje gaf ik trouwens aan mijn buurjongetje. Hij heeft namelijk zaterdag zijn zwemdiploma A gehaald! Daarom had ik ook een A op de zwembroek getekend:


Ook maakte ik van strijkkralen nog een A in rood/wit/blauw/oranje:


Daarbij verknoeide ik nog wel mijn strijkijzer... De draad is doorgesmolten! Ik heb inmiddels al een nieuwe. Dat mocht ook wel eens na ruim 25 jaar :-)



Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. Levensgevaarlijke hobby strijkkralen (LOL) Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt! Ik krijg de neiging om een pak knijpers te halen om zo een hele vrolijke waslijn te maken, wel een leuk woensdagmiddag knutselwerkje, mmmm....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke dingen heb je weer gemaakt.
    En leuk zo een clubje. :)
    Wist niet dat zoiets bestond.
    Heb weer iets bijgeleerd hihi.
    Liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, Akkelien, zo ijverig met de strijkparels bezig dat je de draad verknoeid. Gelukkig was die al wat jaartjes oud. En voor de rest weer leuke spulletjes gemaakt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke knutsel werkjes. Wel op letten hoor met strijken, alleen de kraaltjes smelten is genoeg )
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie zijn weer druk in de weer geweest bij Katrein, altijd leuke spulletjes die jullie maken. Stom met die strijkparels dat je dan je strijkijzer stuk doet, maar dan krijg je weer eens een nieuwe en die strijkt vast beter dan de vorige!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, wat een leuke knutsels!
    Je strijkijzer was het vast zelf zat om te strijken en legde daarom, heel subtiel, zijn snoertje onder zijn eigen romp ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger maakte je al voor mij: dames van wasknijpers met mooie jurken!!

    BeantwoordenVerwijderen