{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 april 2014

Dinsdag - poppendag Wat een geluk!

Dinsdag - poppendag Wat een geluk!


Vorige week liet ik Sasha zien, de pop die ik voor nichtje Elina gebreid heb. Ze was heel blij, m'n nichtje en ik kreeg als dank van haar een lief kaartje en deze leuke gelukspoppetjes:

Een poppetje geknoopt met scoobydoo en de ander met acryl en een kraal als gezichtje!

Ze hangen nu uiteraard in mijn hobbykamer!
Ik had voor de broek van Sasha nog een kleine aanpassing gemaakt. Het punt met de kleding is dat het over de dikkere voeten heen moet en dan toch wat aan de wijde kant is om de slanke taille. Ik heb een randje met halve vasten gehaakt om de broekrand en op drie plaatsen riemlusjes gehaakt met een paar lossen en daarop weer halve vasten om naar de broekrand terug te gaan.


Koordje erdoor en klaar! 
En doordat ik op facebook ook deze pop liet zien, kreeg ik een vraag of ik nog een pop wil breien! Natuurlijk wil ik dat! Ik probeer iedere dag een stukje te doen. Voor deze pop geldt dat ze wordt aangekleed door de opdrachtgeefster en reken maar dat dit goed komt! Kijk maar eens bij de Vrolijke Famkes! Ik hoef de pop alleen van ondergoed te voorzien. 

Eerste voetje...
halverwege het been...

en een knalroze onderbroek!

Been twee staat al op de pennen.

Nu eens kijken of er ook wat te zien is bij mijn collega-blogsterren!

- Akke,
- Aukje,
- Joke,
- Marjolein en 
- Rita!

Liefs van De Breimeisjes!

10 opmerkingen:

  1. Dat heb je alweer snel gedaan, En het ziet er alweer goed uit Ik hoop dat we haar nog wel eens kunnen zien met kleertjes aan als ze helemaal klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,ben dus niet de enige die vindt dat rokjes en broeken gauw afzakken! Wat ik vaak doe, is een toer gaatjes breien (1 omslag, 2st sbr enz.) in de boord.En dan een riempje/koordje erdoor!
    Het lijkt er op dat je nieuwe pop een echte modepop gaat worden.grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat lief van je nichtje om je zo te bedanken!
    Goed idee om de broek zo beter passend te maken!
    De nieuwe pop schiet ook al op, je hebt er een aardig tempo in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lief van je nichtje het kaartje en de gelukspopjes en dan meteen weer een opdracht nou je maakt ze bijna uit je hoofd denk ik ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, gelukspoppetjes zijn altijd welkom natuurlijk, een mens kan niet genoeg geluk hebben in zijn leven! Hele goede oplossing voor de broek heb je gevonden! En een opdracht voor nog een pop zou ik ook wel willen :-) ze blijven leuk om te maken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed idee om de broek band wat ruimer te maken, Is idd een gedoe om ze aan te krijgen met die grote voeten.
    En Hub al weer een nieuwe pop op de pennen, je gaat lekker.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent al aan de volgende pop bezig. Gaat goed hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo,
    Ben gelijk even volger geworden.
    Wat maak jij mooie dingen seg.
    De nieuwe pop vordert ook al goed, zie ik net.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je hebt al weer een mooi begin gemaakt met je nieuwe pop. Leuk roze ondergoed, ben heel benieuwd hoe deze er uit gaat zien. Wordt vast ook weer heel mooi!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen