{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 22 april 2014

Dinsdag - poppendag Een soort van ajour

Dinsdag - poppendag Een soort van ajour


Hebben jullie allemaal een mooi Paasweekend gehad? Wij wel! Vooral de eerste Paasdag was een prachtig zonnige dag!
Nu een korte week en dan is er al weer een feestelijk weekend!

Ondertussen ben ik verder gegaan met de pop die ik brei, ik liet er vorige week al wat van zien.
Jullie wisten al dat ze een roze onderbroek kreeg:


 Bij de "bestelling" hoorde een wit "hemd". Ik heb de vrijheid genomen om daar een soort van "ajour" in te verwerken. Echte gaatjes kan uiteraard niet, want dan komt de vulling eruit. Ik laat de huidskleur de gaatjes vullen:


Het telt ook makkelijker als er een patroontje gebreid wordt. Nu verder met de armen, de eerste staat op de pennen:


Het schiet dus al aardig op. Voor mezelf heb ik ook wel een deadline. Deze pop hoef ik niet aan te kleden, maar dat komt helemaal goed. Ze krijgt een soort van baantje bij de Vrolijke Famkes, als mannequin. Hoe leuk is dat! Eigenlijk moet deze pop ruim op tijd klaar zijn voor Holy Stitch, want dan zou ze daar direct aan de slag kunnen. Ik doe mijn best!

Ik heb de website ook wat bijgewerkt en een soort van startpagina over het poppen breien toegevoegd. Ik heb daar links naar diverse door mij gebreide poppen verzameld en ook links naar tips van anderen. Mocht iemand nog een leuke aanvulling hebben daarvoor, dan hoor ik het graag! Kijk hier voor de pagina tot nu toe.

Ik ben benieuwd of er ook nieuws is bij:

- Akke,
- Aukje,
- Joke,.
- Marjolein en
- Rita!

Liefs van De Breimeisjes!

13 opmerkingen:

  1. ze is al aardig gegroeid en ik zal eens gaan kijken bij de vrolijke famkes, wil natuurlijk wel zien wat voor mannequinwerk ze gaat doen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjee, wat maak je die dames toch snel. Leuk idee om zo ajour te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er al heel mooi uit
    ben benieuwd als het af is
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, je pop vordert wel heel snel hoor! Al met de arm bezig, die zal volgende week al bijna klaar zijn denk ik :-) Gelukkig moet je ze niet aankleden, dat bespaart een hoop tijd. Maar die job als mannequin, dat moet je niet te luid zeggen of teveel schrijven of we krijgen allemaal hommeles met de poppen, die gaan stikjaloers worden vrees ik, althans Lilly hier toch!
    Succes ermee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee dat "ajour" breien! Als ik het geduld had: de benen van een pop met prachtige "kanten"pantie! Bij mij wordt het inbreien altijd zo hobbelig !
    Keek ook al op je startpagina poppen breien! Heel goed! Mijn enige opmerking:( ik voel me een beetje een oude zeur en misschien ben ik de enige ) Ik moet mijn ogen erg inspannen om het te kunnen lezen qua kleuren! Het staat erg leuk, maar het contrast tussen paars en oranje......ik heb er zo'n moeite mee!
    Ik hoop dat je tzt fotos hebt van de pop met Femkes garderobe aan! Gr frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch wel een goede opmerking, Frouwien, ik heb het ook al eerder gehoord. Misschien moet ik dat toch eens veranderen. Maar dat is wel een hele klus...... Ik zal erover nadenken!

      En een "kanten" panty, dat is inderdaad ook een leuk idee, maar over die 12 steken vind ik dat persoonlijk ook wel wat een gepruts.

      Verwijderen
  6. Echt knap! Ik kan nog geen steek breien, krijg al de kriebels van al die naalden...hahaha...ik geniet wel mee vanaf de zijlijn, ze wordt vast mooi!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het word een hele leuke pop, en straks dat baantje bij de vrolijke famkes, daar gaat die pop het helemaal maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, dit wordt vast een heel mooie dame! Ze heeft in ieder geval al een chique hemd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat deze dame straks aan de slag kan als model. Dat heeft ze mooi voor elkaar: nog niet eens af, en toch al een baan in het vooruitzicht ;)
    Blijf het knap vinden dat breien op vier naalden, en dan nog een patroontje in haar hemd ook. Ik hou het maar bij de haaknaald of twee breinaalden.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat, wordt vast erg leuk!

    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo, hoe spannend. Wat een leuke opdracht. Dat heb je goed gevonden om die zo gezegde gaatjes in te breien. Gewoon huidskleur mee breien. Zo simpel en zo goed.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er leuk uit!!! Bij mij helaas geen nieuws ben een paar dagen weg geweest en had geen handwerkje bij me
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen