{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 januari 2014

Knoopster

Knoopster


Zo'n mooi en leuk ding: de knoopster. Met 7 draden maak je een prachtig koordje. Dat kan bijvoorbeeld een vriendschapsbandje worden. Of een boekenlegger. Of het kan een pakje mooi versieren. Of...



Ook mooi met zo'n glitterdraadje erin! Leuk voor kinderen. En ik vind het zelf ook heel leuk om te doen!
De knoopsterren zijn o.a. te koop in het winkeltje van Katrein Kunst in Sneek.

Nog even een toevoeging naar aanleiding van de opmerkingen van Daniëlle en Jokie: er zit een goede handleiding bij deze knoopsterren. Je zou zoiets zelf ook kunnen maken van karton of zo en dan kun je o.a. hier zien hoe het werkt!

Nog een toevoeging, naar aanleiding van de opmerking van Betsy: hier is de link naar haar blog over de knoopster.


Liefs van De Breimeisjes!

9 opmerkingen:

  1. Nog nooit gezien en helemaal geen idee hoe het werkt. Maar het resultaat is wel tof.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het ook niet, Is het een soort vlechten?
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee, Daniëlle en Jokie, ik had er even een link bij moeten plaatsen! Dat heb ik nu alsnog gedaan!

      Verwijderen
  3. heel erg leuk , ik heb er 1 aan mijn nichtje gegeven en weet je dat het ook met dikke wol kan ??
    mijn nichtje maakt er koorden van voor versiering aan de paardenzadels zo leuk. En dat allemaal met het zelfde klosje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat leuk! Ik had ook al gehoord dat het heel goed kan met leren veters! Dan krijg je dus bijvoorbeeld hele stoere armbanden!

      Verwijderen
  4. Ja, de knoopster is een leuk apparaat en bij uitstek geschikt voor kinderen. Ze leren het heel snel en maken dan bandjes voor elkaar.
    Ik heb er zelf een gemaakt van een bierviltje. Dat werkt ook prima (zoals ook op mijn blog te zien is....:)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Betsy, bij jou heb ik het ook gezien. Ik kan ook nog wel even een link naar jouw blogje toevoegen. Ik vind overigens de houten versie gewoon ook een heel mooi ding! Alleen al om te hebben!

      Verwijderen
  5. Een tijdje geleden heb ik tijdens een vakantie van iemand geleerd om (kartonnen) knoopsterren te gebruiken. Je kunt op internet heel veel patronen vinden om kleurmotieven in je bandjes te maken. zoek dan naar Kumihimo .

    BeantwoordenVerwijderen