{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 17 december 2013

Dinsdag poppendag (Bijna) klaar voor de winter

Dinsdag poppendag (Bijna) klaar voor de winter


Wat een leuke reacties op mijn poppenblog van vorige week! Al viel het me op dat (bijna) iedereen haar Pipi noemde. Ik wist dat Daniëlle haar pop Pipi noemt en dacht dat het misschien Belgisch is, maar ik ben bijna in twijfel of ik het zelf dan wel goed doe! In mijn boekenkast staat het boek, geschreven door Astrid Lindgren en het boek heet bij mij echt Pippi Langkous. En mijn pop dus ook!

Nu had ik ook al eens laten zien dat ik een sjaal voor Pippi aan het breien was en daar hoort natuurlijk ook een trui bij. Ik heb het model uit het boek Poppen breien genomen en iets minder steken gebruikt. De trui moet  toch wat aan de grote kant zijn en dit is het resultaat:


De sjaal is ook af, inclusief franje:



Pippi is klaar voor de winter!

"Eh...Breimeisje, het is zo dat ik er geen enkele moeite mee heb om op sokken naar buiten te gaan, maar zo in de winter lijkt het me toch wel prettig dat je nog een paar schoenen of laarzen voor me regelt!"

Juist ja. 

Eerst maar eens kijken naar poppennieuws (en misschien inspiratie voor die shoenen!) bij:
- Joke,
- Rita en
- Wieke!

En dan nog even dit: vorige week heb ik aan Marjolein (wollige werkjes) gevraagd of ze een keer op haar blog zet hoe ze de haren van haar poppen maakt. Ik kreeg uitgebreid antwoord en daar kom ik binnenkort op terug!

Liefs van De Breimeisjes!

16 opmerkingen:

  1. Ha, die Pipi ziet er geweldig uit. Ja en je kan ze geen ongelijk geen dat ze met dit koude weer laarsjes vraagt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat ziet pippie er hip uit, Heerlijk een warme trui en een sjaal. En ja nu nog schoentjes anders krijgt ze natte voeten als ze naar buiten gaat.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben juist op de blog van Wieke gaan zien. Staat jou pop daar mooi te blinken zeg !!!! (en ik wordt ook vermeld, lief van je hoor)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel logisch om mijn inspiratie te vermelden, toch!
      En ook heel lief van Wieke!

      Verwijderen
  4. Wat een knappertje, met schoenen en das is ze helemaal compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha ze wordt steeds leuker zo met die trui en sjaal. Een paar schoenen horen er inderdaad nog wel bij, dus je kan nog weer aan het breien van de week :) Erg leuk!!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hè! Droeg ze niet kistjes? Zo benieuwd hoe je die gaat maken!! Ik vond haar andere kleertjes ook helemaal te gek! Grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een schatje is ze toch met haar te grote trui en sjaal!! En je kreeg alweer een opdracht, schoentjes maken of sokken, die poppen houden gewoon niet op, echte doordrammers zijn het! Heel benieuwd naar hoe de haren gemaakt worden...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Komt meneer Nelson haar binnenkort ook gezelschap houden?

    groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou wel heel leuk zijn, hé! Maar ja, hoe haak ik dat? De Pippi van Daniëlle heeft een paard! Ook al zo leuk. Daar ga ik zeker niet aan beginnen, hoor!

      Verwijderen
  9. wat is ze leuk geworden, ze is het echt helemaal, op een paar sproetjes na dan hihi, maar die trui superleuk, succes met haar schoenen...
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, van die sproetjes! Daar zit ik nog steeds over te twijfelen! Of ik die er ook op zal mazen. Voorlopig maar even zonder.

      Verwijderen
  10. schattig!!! ik denk dat pipi gewoon een typefout is van de meeste reageersters! ik ben benieuwd naar haar schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen