{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 oktober 2013

Herfstvakantie

Herfstvakantie


Vanmiddag begint hier de herfsvakantie. Heerlijk een week lang de wekker niet vroeg! Hoewel... Morgenochtend ga ik "Pronkride". Er is bovendien een open dag in Thialf, hele goede weekendtip! 
We gaan vast nog wel iets doen waarvoor het wenselijk is om wat vroeger op te staan. Zoon heeft heel wat plannen!

En wat ga ik verder doen? Tsja, ik heb nog wel wat projecten, dat liet ik gisteren al zien :-)

En ook als dat klaar is, hoef ik me niet te vervelen. Via diverse blogs en op facebook was het al te zien dat er bij de niet-gebruikelijke handwerkzaken ook erg leuke garens te koop waren en ook ik heb het een en ander in huis gehaald.

Viltwol en garen voor een muts:

Ik heb nog nooit iets gedaan met viltwol! Ben best wel benieuwd, maar dit stel ik  nog even uit.
Sokken wol in hele mooie kleuren!




Zeer waarschijnlijk worden dit geen sokken, maar wat het wel wordt, is ook nog niet helemaal bekend. Ik vond de kleuren zo mooi! Kon ik niet laten liggen!

En dan nog: Fenna:

Ook ik heb een aantal bollen bemachtigd. Met de grijs/zwarte variant heb ik een echt plan en daarom heb ik daar vier bollen van. De andere kleuren kocht ik omdat ik ze zo mooi vind, maar ik kocht slechts één bol per kleur, omdat ik niet wist wat ik er mee zou maken. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van natuurlijk. Gelukkig heb ik bij collega-bloggers en ook op facebook al heel wat leuke ideeën gezien, ik kan er vast en zeker iets leuks mee maken! 

Genoeg plannen voor de herfsvakantie dus, ik denk zelfs minstens voor dit jaar nog wel ;-)

Nog iets heel anders! Af en toe zie ik op blogs prachtige bloemstukken. Bijvoorbeeld op de blog van Dinah (kijk hier). Toen wij hier destijds kwamen wonen, wilde ik een "bloemstukjesvriendelijke tuin". Ik had wel eens een cursus bloemschikken gedaan en dat leek me wel handig. In de praktijk blijkt er weinig van bloemschikken te komen. Toch werkt het heel inspirerend als je dat moois tegenkomt in blogland! En toen ik vorige week ineens geen bloemen in huis had, ging ik de tuin in en dit is het resultaat:






Het staat al ruim een week! En zo te zien, kan het nog wel even blijven staan ook. Ik gebruikte twee kleuren hortensia, hemelsleutel, blad van de schoenlappersplant en van de hedera en ook bloemknoppen van hedera.

Heel graag wens ik iedereen een heel fijn weekend én, voor degenen die dat nu ook hebben, een heerlijke herfstvakantie!

Liefs van De Breimeisjes!

3 opmerkingen:

  1. Dat heb jij ook weer in je vingers... bloemschikken. Mooi gedaan hoor. Daar ben ik nu echt geen artiest in. Dus geniet ik maar mee van jou bloemstuk :-)
    Grtjs en fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is dat toch: bloemen uit eigen tuin! Je hebt er een mooie schikking van gemaakt.
    Geniet maar lekker van je vakantie!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne vakantie toegewenst alvast en hopelijk veel tijd om te freubelen, want je plannen lopen de spuigaten uit precies :) Je hebt je in elk geval van genoeg materiaal voorzien! En van bloemschikken heb je ook wel verstand, amai wat een prachtig bloemstuk heb je gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen