{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 juni 2013

vlaggen

Vlaggen


Al vaker had ik een blogje over vlaggetjes. Jaren terug heb ik ook iets met vlaggen gedaan en dat vind ik zelf eigenlijk nog steeds een leuk idee, dus deel ik het nu hier.
Mijn zoon was altijd dol op vlaggen, hij heeft een vlaggenboek, heeft er wel een spreekbeurt over gehouden en heeft de nodige vlaggen verzameld. Toen er eens iets veranderd ging worden aan z'n kamer bedacht ik dat ik wel toepasselijke kussens kon maken:

Hier is een link naar meer informatie over nautische vlaggen én het complete alfabet in deze vlaggen. Elke vlag heeft namelijk betekenissen en staat ook voor een letter en ik koos de letters van de naam van mijn zoon. Goede letters en mooie vlaggen. De Y zou ik bijvoorbeeld wel een lastige letter vinden in dit geval.

Ik maakte ook vlaggetjes voor aan z'n hut. Die is kort geleden deels afgebroken en ik heb geen digitale foto meer van de hut mét vlaggetjes. Hier is wel een foto van de vlaggetjes, ze hangen nog in de kamer van zoon:


Ik maakte alles van fleecestof, van fleecedekens die ik had en van sjaals en een stukje kwam uit een vest dat te klein geworden was. Fleece is handig materiaal, het rafelt niet en de kleuren zijn mooi! 

Verder wil ik nog even laten zien hoe het met m'n tuintje (zie ook deze blog) gaat:




Eindelijk, na ongeveer drie weken, is er ook wat te zien van de boontjes! De tomatenzaadjes heb ik opgegeven. In dat vak heb ik een basilicumplantje gezet.

Het is vrijdag en het lijkt een mooi weekend te worden. Heel fijn weekend gewenst!

Liefs van De Breimeisjes!




2 opmerkingen:

  1. Heel leuk idee om het vlaggenidee om te zetten in kussens Akkelien en ook in de fleecestof aan een koord opgehangen is echt goed gevonden. Je hebt gelijk, het is gemakkelijke stof om mee te werken :) Je zoon zal vast in de wolken zijn!
    En je tuintje ziet er heel smakelijk uit, je zou er zo in bijten!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer eens iets anders een vlaggen hobby. En wat heeft de zoon weer geluk dat die zo een handige mama heeft. kan die ineens zijn kamer versieren met allemaal vlaggen.
    De groentjes zien er lekker uit. Smakelijk !!!
    Grtjs fijn en zonnig weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen