{ 'anonymize_ip': true }

maandag 3 juni 2013

Ketting haken

Ketting haken


Veel haakpatronen beginnen toch met "haak een ketting van .... lossen"? Ik had onlangs een leuk boekje in huis, "Sieraden haken" van Marcella Mercks. Ik vond het wel inspirerend al vond ik de patronen wat lastig om te lezen. Ik volgde dit voorbeeld: 

en gebruikte dit garen:

Leuk garen ook! Dat had ik eens gekregen, van Lydia. Het lag echt te wachten om eens wat leuks mee te doen. Het is heel dun, ik gebruik haaknaald 1,5. Het kleureffect komt heel leuk uit in zo'n ketting, maar ik vond het haakwerk op zich minder leuk om te doen. Een nadeel is ook dat bij deze ketting je aan het begin al moet bedenken of je het lang genoeg vindt. Ik kan op dit moment het eindresultaat niet eens meer vinden en heb dus geen foto.Toen dacht ik weer aan de kettingen van Karin aan de Haak. Met rood/wit/blauw/oranje was ik al bij haar patroontjes uit gekomen. En nu kwam ik met dit patroontje tot het volgende resultaat: 


Heel leuk om te doen! Je kunt doorgaan tot je het zelf lang genoeg vindt. Ik haakte voor mijn ketting 100 rondjes en voor mijn armband 60. Ik wilde nog wel meer maken en fietste de stad in voor een andere kleur. Helaas! Nu was dit garen alleen in effen kleuren. Jammer, want juist dat kleurverloop maakt het zo mooi. Gelukkig heb ik nog wel wat andere haak- en breiwerkjes liggen ☺

Vanavond weer handwerken in de huiskamer van Katrein Kunst! Daar hebben we zin in!

Liefs van De Breimeisjes!

4 opmerkingen:

  1. Ja ik hen ook het liefst dat ik zelf kan bepalen hoe lang een ketting wordt. En die verloop van kleurtjes dat maakt het juist zo mooi. En dat je nog andere werkjes liggen hebt, daar verschiet ik niet van...hi,hi
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ketting is leuk geworden, de lengte bepaalt iedereen liever zelf denk ik. Ook de armband is heel mooi Akkelien! Spijtig dat er geen andere kleurtjes meer zijn van het garen, het kleurverloop is net zo leuk eraan :)
    Gelukkig heb je nog andere werkjes liggen :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor!!! Ik heb zelf laatst ook een armband gehaakt en weet je wat ik nou zo prettig vind : het draagt zo lekker. Ik vind jou armband(ketting) erg mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je brengt me op een idee. Ik ben klassemoeder en moet voor het eind van het jaar cadeautjes verzinnen voor de twee juffen van de jongste. Nu had ik al twee knalroze vilten tassen gekocht die de kinderen kunnen versieren, maar dat was nog een beetje kaal. Ik maak er nog een paar knallende armbandjes bij! Dank voor de inspiratie ...

    BeantwoordenVerwijderen