{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 april 2013

Freubelclub

Freubelclub


Afgelopen woensdag hadden De Breimeisjes een soort van "bedrijfsuitje". We gingen samen naar de Freubelavond bij Katrein Kunst, en dat is in samenwerking met Kekootje. Wat een leuk concept! Er stonden allemaal mandjes op tafel met verschillende werkjes en ook schaaltjes met lekkers. Koffie en thee werd geschonken, de werkjes werden uitgelegd en we mochten aan de slag.

Nu weet ik dan hoe je zo'n mooie grote pompon maakt van papier. Ik werd ook verrast door de simpele methode om met behulp van een vork een pomponnetje van garen te maken. Kennen jullie die methode?

 Verder heb ik een kraanvogel gevouwen en nog met papier geknipt en geplakt.


En voor 't eerst van m'n leven iets met strijkkralen gemaakt! Leuk om te doen! Ik was zo enthousiast dat ik van het andere Breimeisje zo'n leuk potje met strijkkralen kreeg. Lief!


Vandaag hebben we club. Even napraten en zeker ook voorbespreken voor de handwerkavond aanstaande maandag (er zijn nog een paar plekjes vrij!). En ik krijg zo'n raampje te leen. Kan ik nog wat freubelen met de strijkkralen.
Een fijn weekend gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

3 opmerkingen:

  1. Dat was weer gezellig daar! Leuk dat je weer iets nieuw hebt ontdekt. Zo blijft een mens bezig hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige en leerrijke samenkomst was het weer! De methode om met een vork een pompon te maken kende ik al, makkelijk hé! Jullie hebben weer fijne dingen gemaakt!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen