{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 22 maart 2013

Deken

Deken


Op vele blogs zie ik mooie dekens, van granny's en op dit moment ook van bloemen! Erg leuk, maar nogal grote projecten. En ik ben al met wat grote projecten bezig, dus.... dat moest ik nog maar even niet doen.

Het inspireerde me wel! Met de vraag hoe je granny's aan elkaar gaat haken, bedacht ik dat ik wel een dekentje kon maken van granny's om het uit te proberen. Begin april is er namelijk in onze familie een klein meisje jarig, ze wordt dan twee jaar. En onlangs had ik al wat laten zien van de leuke beren die Hanneke breit en verkoopt voor het goede doel. Ik heb natuurlijk ook zo'n leuk beertje gekocht! Dat beertje komt nog in een latere blog. Dat beertje heeft ook een bedje nodig, vond ik.


Op zolder vond ik een mandje, precies groot genoeg om een bedje in te maken:

Van fleecestof heb ik een matrasje gemaakt, een laagje fyberfill erin. Voor het dekentje heb ik allemaal kleine granny's gehaakt, steeds in één kleur, in geel/oranje/rood. Met groen heb ik ze aan elkaar gehaakt, volgens de methode van Wieke. Ik heb inmiddels ontdekt dat Wieke ook een andere manier van granny's haken gebruikt dan ik en haar methode lijkt beter! Ga ik de volgende keer ook doen!

Ik maakte ook nog een kussentje, met een meerkleurige granny aan voor- en achterkant. En ik vond nog een sjaaltje met beertjes erop: een mooi lakentje!

Het bedje ligt gespreid! Het beertje kan er zo in! 

Iedereen vast een fijn weekend gewenst!

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Jij gaar iemand heel gelukkig maken, daar ben ik zeker van.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O zo leuk zeg, ik ben benieuwd naar het beert (ik houd zo van ze)
    groetjs joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik denk dat het een heel blij berenmoedertje wordt. Het is weer erg vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk bedje. Wat zal dat meisje er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n leuk bedje Akkelien, je brengt een mens weer op ideetjes! Ik heb ontzettend veel mandjes, maar ook veel beertjes (ik verzamel ze namelijk) en ga binnenkort poppen breien, dus genoeg kandidaten om de mandjes te vullen denk ik :)
    Ik zou me welkom voelen daar!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen