{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 februari 2013

Valentijnsdag: hartjes

Valentijnsdag: hartjes


Op een dag als vandaag gaat mijn blog over hartjes. 



Op het internet zijn allemaal leuke hartjes-patronen te vinden. Ik noem hier de vele hartjes van blij met draadjes ( bij haar haakpatronen vind je wel acht verschillende hartjes!) en het hartje van karin aan de haak (vele variaties kwamen al voorbij op haar blog!).
Ik heb er zelf ook wel eens ééntje bedacht:

l. = losse
kl. = keerlosse
v. = vaste
hv. = halve vaste
st. = stokje

Begin met 2 l.
Toer 1: in 1e l. 2 v.
Toer 2: 1 kl., in elke v. 2 v. (4 v.)
Toer 3: 1 kl., *1 v., in volgde v. 2 v. 1 v.*  herhaal van * tot * (6 v.)
Toer 4: 1 kl., *1 v., in volgende v. 2 v., 4 x 1 v., in volgende v. 2 v., 1 v. ( 8 v.)
Toer 5: 4 st. tussen 2e en 3e v. haken, 1hv. tussen 4e en 5e v. haken, 4 st. tussen 6e en 7e v. haken, afsluiten met een hv. aan het einde van de toer.
Rondom vasten haken,   in het onderste puntje 3 v. en eventueel bovenop ieder boogje 2 v. in 1 steek. Tussen de twee boogjes haak je 30 lossen. Dit is het ophanglusje.
Als het hartje rond gehaakt is, hecht je af.
(Vandaag ook een Fryske blog: Nifelwyfke!)

Happy Valentine!

En dan nog dit: op een aantal blogs kwam ik al acties tegen voor Alpe d'Huzes. De school van mijn zoon heeft ook actie. En ik doe mee: dit Breimeisje gaat workshops geven! Ik zag het programma en had zelf best een masterclass of workshop bij willen wonen. Leuk programma! Maar ik zit dus te haken, als het goed is :-)
Hierbij de link, want misschien heb ik wel lezers in Sneek of omgeving! Die moeten dan zeker even kijken of er iets voor hen bij zit! Masterclasses RSG Sneek, 1 maart 2013.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

3 opmerkingen:

  1. Een liefde volle dag toegewenst
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Akkelien! Leuke hartjes heb je gemaakt! Plezant vandaag om overal die hartjes op de blogs tegen te komen, er wordt veel aan valentijn gedacht in blogland!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom in hartjes land. Mooi zo.
    Spijtig dat Sneek zo ver is, anders was ik zeker van de partij ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen