{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 januari 2013

haken & ogen

Haken & ogen


Eerder heb ik al berichtjes geschreven over Karlie, het stripfiguur van mijn zoon ( o.a. hier). Volgens mij heb ik ook beloofd nog eens wat over de oogjes te schrijven.


Het is zo dat één oog van Karlie omhoog moet kijken en één oog omlaag. In een eerdere versie had ik de ogen geborduurd, maar er moest wel duidelijk een wit deel komen. Dus bedacht ik dat ik ze ging haken. Ik had net dit visje gemaakt uit het boekje " Superleuke vingerpopjes haken" van Gina Alton.


Daar is een wit gehaakt rondje geborduurd/vastgezet met zwart in het midden. Ik heb de oogjes van Karlie gehaakt met dit idee. Begonnen met wit, twee losse. In de eerste losse vier vaste met wit, waarbij je bij de vierde vaste de laatste omslag met zwart doet en daarmee nog twee vaste haakt en nu de laatste omslag juist in wit doet. En dan afhechten. Wel vier draadjes per oogje.... Maar daarvan heb ik weer één wit en één zwart draadje gebruikt om de ogen vast te zetten. 


Zoon is helemaal tevreden met het resultaat en Karlie zit inmiddels al een paar afleveringen in een 52 weken-project op pietonline.blogspot.nl.


Liefs van De Breimeisjes!

2 opmerkingen:

  1. Natuurlijk kan jij zo van die leuke ogen maken.
    Piet die heeft toch maar weer geluk dat hij zo een handige mama heeft.
    En Piet...die heeft er een nieuw lid bij :-)
    Grtjs
    Daniëlle
    ps ik denk dat het vandaag wel gelukt is...ik zie 8.00 staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Het is gelukt! Nog bedankt voor de tips! Helemaal top!

      Verwijderen